Gå til innhold

Sandpapir for stort... Hva er lite nok?

Ranger emnet

dxlr8r

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke rustproblemer. Men har et par flekker, 2mm omkrets i en liten boble i lakken ved et vindu i lakken. Rusta sitter på boblen (kjempeliten) så er ganske sikker på at det er rust i lakken. Det er kun her og en 3mm omkrets på panseret. Jeg tenkte å pusse dette ned og ta på stift. Problemet er, åssen pusser jeg ned så små områder?

Etter jeg har pusset ned, holder det med stift? Eller bør jeg gjøre andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke en Dremel eller tilsvarende :)

Skal holde med lakkstift etterpå, men bruk en mindre pensel enn det som følger med, alternativt en tannpirker. Hvis du vil være veldig fin på det, kan du pusse over med 3000-papir etterpå, og polere opp skikkelig. Da skal reparasjonen din omtrent ikke være synlig. alacocaina

(Denne hører vel best hjemme i lakk/karosseri-delen av forumet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike flekker bruker jeg fyrstikker eller synåler til å fylle...bruker stort sett da bare vanlig billakk, iomed denne herder mye bedre enn lakkstift.

Så lar jeg dette herde et par ukerstid, føre jeg våtsliper med 2500-3000 og rubber og polerer oppigjen dette...vips, så er steinsprutet borte...

Men, her nevner du noe om ei boble, og da virker det som det er fuktighet under lakken, og ved bare å slippe akkurat flekken og brukestift så vil det ikke gå lante tida føre det dukker oppigjen...

Nå er ikke jeg lakkerer, men fikk en lakkerer til å fikse et par slike flekker for meg, og han slipe vel bort et par flekker på bilen min som var ca 2-3mm store, disse slipte han opp i kanse 3-4cm føre han grunna og sparkla, og brukte ei touch-up sprøyte etterpå til å legge lakk og klarlakk...venta et par uker, og så våtslipte og polere jeg...ikke sett noe av det etterpå.

Men er litt enig at denne tråden kansje hører bedre hjemme hos lakkerer på lakk og kaross delen av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, her nevner du noe om ei boble, og da virker det som det er fuktighet under lakken, og ved bare å slippe akkurat flekken og brukestift så vil det ikke gå lante tida føre det dukker oppigjen...

Nå er ikke jeg lakkerer, men fikk en lakkerer til å fikse et par slike flekker for meg, og han slipe vel bort et par flekker på bilen min som var ca 2-3mm store, disse slipte han opp i kanse 3-4cm føre han grunna og sparkla, og brukte ei touch-up sprøyte etterpå til å legge lakk og klarlakk...venta et par uker, og så våtslipte og polere jeg...ikke sett noe av det etterpå.

Hva betalte du for dette? Og hvem tar seg av sånn? Veldig mange verksted som ikke vil se på lakk engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke en Dremel eller tilsvarende :)

Skal holde med lakkstift etterpå, men bruk en mindre pensel enn det som følger med, alternativt en tannpirker. Hvis du vil være veldig fin på det, kan du pusse over med 3000-papir etterpå, og polere opp skikkelig. Da skal reparasjonen din omtrent ikke være synlig.

Hva skal jeg putte på dremelen? Jeg tenkte også på dette. Men hva skal jeg putte på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for dette? Og hvem tar seg av sånn? Veldig mange verksted som ikke vil se på lakk engang.

I mitt tilfelle betalte jeg ikke noe for det, da det var en byttejobb...

Men en jeg veit driver med dette, kaller seg Car Doctorn eller bulkfiksern. holder til på hamar.

Han veit jeg driver med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle betalte jeg ikke noe for det, da det var en byttejobb...

Men en jeg veit driver med dette, kaller seg Car Doctorn eller bulkfiksern. holder til på hamar.

Han veit jeg driver med det.

Jeg bor i Porsgrunn da :) Så Hamar er litt laaaangt kan man si :)

Hva ville du tro slikt koster da? :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

bruker denne trådenfor å fremme mitt spørsmål ang nesten samme tingen.. lakkerte bilen min her for en stund siden... men er to små søkk i lakken etter to steinsprutskader som ikke ble sparkla... kan jeg fylle disse med lakk, bruke 3000papir og polere disse uten att det vil synes???

98 VW Passat TDI (solgt)

89 Audi 1.6 TD (solgt)

86 VW Golf 1.8 (spiker)

85 VW Golf 1.6 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider