virtual Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 eksoshuset på turboen er festet med en v-bands klemme. denne har jeg fjernet. har prøvd å lirke med et flatt skrujern der, og banket litt på det.. men det sitter fast som faen! har også dynket det med wd-40. har sikkert stått i et par timer nå, men er like fast.. finnes det noen spesielle metoder man skal demontere dette på? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Slik ser det ut forresten: Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 ingen spesielle metoder nei,sunn fornuft holder i massevis. Er ikke annet enn klemma som holder den sammen bortsett ifra styrepinnen som hindrer vridning. Hold i selve turboen og kakk på eksoshuset med en hammer eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 er det styrepinne på eksoshuset også? da blir jeg jo nødt å fjerne den.. hvis ikke blir jo oljereturen stående rett til værs.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 er det styrepinne på eksoshuset også?da blir jeg jo nødt å fjerne den.. hvis ikke blir jo oljereturen stående rett til værs.. Jepp,var vel derfor du demonterte trodde jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 demontere pga at jeg skal ha eksoshuset glassblåst.. men da fjerner jeg bare styrepinna i samme farta :) har du opplevd at den vrir seg uten styrepinna? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 demontere pga at jeg skal ha eksoshuset glassblåst..men da fjerner jeg bare styrepinna i samme farta :) har du opplevd at den vrir seg uten styrepinna? At den vrir seg etter at den er fjernet eller at den mangler? Mange år siden jeg mekka på slikt,du finner fort ut om det er styrepinne der eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 om den kan vri seg hvis jeg fjerner styrepinna, mente jeg.. styrepinna befinner seg nok der, for den har aldri vært åpnet. derfor eksoshuset sitter så jævla godt fast vettu.. edit: om den kan vri seg etter jeg har montert v-bandsklemma, under kjøring? :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 om den kan vri seg hvis jeg fjerner styrepinna, mente jeg..styrepinna befinner seg nok der, for den har aldri vært åpnet. derfor eksoshuset sitter så jævla godt fast vettu.. edit: om den kan vri seg etter jeg har montert v-bandsklemma, under kjøring? :) om du er ei kjerring til å dra til klemma så.hehe Kan umulig tro det skal bli noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 der kom den endelig! ikke vanskelig å se at den har vært kjørt på hardt trykk! skovlene er helt hvite jo.. forrige eieren prøvde å kjøre 1.5 bars ladetrykk med standard 465ml dyser på en v70r :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Da var eksoshuset ferdig glassblåst, ser nesten nytt ut :) 3" utblås Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ekke fritt før at den har gått langt å hatt ett hardt liv den turboen =) men hold nok ennu lenge! Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hehe, den holder nok enda en god stund ja.. Men den blir sendt inn til overhaling :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hvilken bil skal du bruke den på? 18T passer den rett på grenrør, downpipe, olje inn/ut osv? :) Lurer på en 18T til min motor :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Skal bruke den på mitt neste prosjekt ;) Den passer rett på manifolden, men du må vri både kompressorhuset og eksoshuset. Så må man skaffe stålomspunnet slange til oljetilførsel, og flens til vann inn/ut. Så må man vel lage ny oljeretur.. Har ikke begynt å forske på alle flensene enda, men det blir vel en ordning på det :) Edit: Som du ser på bildet over, så er det 3" utblås på turboen, som er vinklet.. Så blir vel nødt til å skaffe flens til den også. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg