olehenri Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Dette er hvertfall spec jeg fikk fra de jeg handlet motoren av i Canada: Engine Code: B16A Gen. 2 Valvetrain: DOHC, VTEC, 16 Valve Displacement: 1595cc Horsepower: 168hp@7800rpm Torque: 116lbs-ft@5200rpm Compression: 10.4:1 Bore: 81mm Stroke: 77.4mm OBD: 1 Redline: 8200rpm Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Blir feil å sammenligne VANOS mot VTEC. (Skrives ikke V-Tech:ass: ) VTEC er noe helt for seg selv. Toyota kom jo med VVTI for ikke mange år siden og mente dette var helt nytt, men i utgangspunkter var dette basert på vtec. Vtec kom i den første bilen på 80-tallet. VTEC forblir og er det ubestritte systemet når det gjelder ventilstyring. Må oppleves i en bil nær deg kiddie bullshit bullshit Du snakker jo bare dritt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Jeg skal ikke si mer enn hva denne grafen viser jeg! ;) Jo, det skal jeg likevel. Skal si den drar på lave turtall. :hvaskjera Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jeg skal ikke si mer enn hva denne grafen viser jeg! ;) Jo, det skal jeg likevel. Skal si den drar på lave turtall. :hvaskjera er vel forskjell på en ivtec motor og vtec motor? Også graf på en 1.7l, ingen av grom motorene som kom med 1.7l og 140 hk? Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Max. output (SAEnet) 243.3 PS (240.0 bhp) (179 kW) @7800 rpm Max. torque (SAEnet) 220.0 Nm (162 lbft) (22.4 kgm) @6500 rpm e ikkje imponerande får dinna s2000 motoren akkurat dåå når han oppnår maks dreemoment på 6500 omdreinga. må no ligg på ditta turtale skal en komme sei fram over, eller gire veldi mykj, ta min bil til døme har eg 310nm ved 1950rpm, kan kjøre på 5 gir over alt Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Max. output(SAEnet) 243.3 PS (240.0 bhp) (179 kW) @7800 rpm Max. torque (SAEnet) 220.0 Nm (162 lbft) (22.4 kgm) @6500 rpm e ikkje imponerande får dinna s2000 motoren akkurat dåå når han oppnår maks dreemoment på 6500 omdreinga. må no ligg på ditta turtale skal en komme sei fram over, eller gire veldi mykj, ta min bil til døme har eg 310nm ved 1950rpm, kan kjøre på 5 gir over alt det er jo sant, men så er jo dette en sugemotor på 240 hk. når våres 2.2 liters 5 sylindra motor med turbo har bare 220 hk orginalt. men dog, 350 nm orginalt. og latterlige billige trim muligheter, samt turbofemmerlyden;) Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 det er jo sant, men så er jo dette en sugemotor på 240 hk. når våres 2.2 liters 5 sylindra motor med turbo har bare 220 hk orginalt. men dog, 350 nm orginalt. og latterlige billige trim muligheter, samt turbofemmerlyden;) ja en volvo 240 orginal b23 har meir nm en 1,8 vtechen, ikkje dinna so ej viste info om oppom . men klart motoren går sikker rasande gått, men poenge mitt e no at du må ligge å gire konstant, eller kjøre på 6000rpm+++ Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 ja en volvo 240 orginal b23 har meir nm en 1,8 vtechen, ikkje dinna so ej viste info om oppom .men klart motoren går sikker rasande gått, men poenge mitt e no at du må ligge å gire konstant, eller kjøre på 6000rpm+++ sant nok, ikkeno å dra henger med;) Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Jeg har sett W-tækk effektkurver, og dreiemoment. Må kjøre på høyt turtall for å få det til å gå framover. Da tror jeg jammen meg du bør kikke en gang til. VTEC kommer i mange ulike utførelse, og 99% av tilfellene brukes vtec i rullende sparebørser, og ikke til høyt effektuttak. Men når vtec først brukes til høyt effektuttak blir resultatene svært bra. Her har du feks. 3 momentkurver av sugemotor Hondaer: http://forums.evans-tuning.com/viewtopic.php?t=3925 http://forums.evans-tuning.com/viewtopic.php?t=3849 http://forums.evans-tuning.com/viewtopic.php?t=4100 Alle ligger på 90-100% moment hele veien fra 2000rpm og helt opp til turtallssperra. Momentkurvene er flate som pannekaker. Det er jo nettopp det som er hele vitsen med å bruke variablet løft på ventilene. Dvs. du har har ikke bare en kamprofil som gjør at momentet daler på høye turtall. Du har en kamprofil som gir max moment på lave turtall og en annen som fortsetter å gi max moment på høye turtall. Tilsvarende momentkurver ser du på feks. på BMW sitt VANOS system som også har variablet løft og tider på ventilene. Resultatet blir skikkelig bra med effekt. Den øverste utskriten er jo av en 2,4 liter som yter 255hk og 196ft/lbs (260nm) på hjula. Dvs. 106hk og 108nm på hjula pr. liter ut av en sugemotor. Det er mildt sagt imponerendes! Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Prøv en vtec motor før dere begynner å snakke ned om de om lite nm, effekt når man ikke ligger på vtec, jeg syns det er en allsidig motor jeg, med mer enn nok kraft før vtec kommer. Konge motor, til å være en 1.6! Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Prøv en vtec motor før dere begynner å snakke ned om de om lite nm, effekt når man ikke ligger på vtec, jeg syns det er en allsidig motor jeg, med mer enn nok kraft før vtec kommer. Konge motor, til å være en 1.6! Å bare prøve en vilkårlig vtec motor vil nok bare skuffe folk vil jeg tro. De fleste biler med vtec går jo som en bøtte møkk siden de er lagd for økonomi og driftsikkerhet. Prøv heller en Type-R modell! Da tror jeg nok de fleste syns det veldig morsomme og underholdende biler å kjøre, som faktisk ikke flytter seg så aller verst. Min gamle Integra Type-R fungert nå hvertfall serdeles utmerket både på bane og gata. Her er feks. en video fra meg på Rudskogen som kriger mot en BMW M Roadster: http://video.google.com/videoplay?docid=2951703281155975477 Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Å bare prøve en vilkårlig vtec motor vil nok bare skuffe folk vil jeg tro. De fleste biler med vtec går jo som en bøtte møkk siden de er lagd for økonomi og driftsikkerhet. Prøv heller en Type-R modell! Da tror jeg nok de fleste syns det veldig morsomme og underholdende biler å kjøre, som faktisk ikke flytter seg så aller verst. Min gamle Integra Type-R fungert nå hvertfall serdeles utmerket både på bane og gata. Her er en video fra meg på Rudskogen som kriger mot en BMW M Roadster: http://video.google.com/videoplay?docid=2951703281155975477 Næh, syns det går rimelig bra jeg da :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 VANOS = fullt av feil Eirik Se her ja... Få se om du greier å begrunne den uttalelsen med DINE ord.. VTEC er, oppskrytt!!! Hvorfor ikke ha en ren og fin effektkurve istedenfor den eksplosjonen så høyt oppe i registret???... Det er morro da og ok lyd, men ikkeno mer.. 2liters s2000 motoren er rå den.. Men den effektkurven i di mindre motora ser jeg absolutt ikke vitsen med.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 VTEC er, oppskrytt!!! Hvorfor ikke ha en ren og fin effektkurve istedenfor den eksplosjonen så høyt oppe i registret???... Kikka du ikke på dynoutskriftene jeg la ut 5 poster over? Du får jo ikke flatere momentkurver over et bredere område. Det er slik skikkelige sugemotorer skal være. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Se her ja... Få se om du greier å begrunne den uttalelsen med DINE ord.. Tja, jeg vet bare det jeg leser. CARs Ben Barry (tidligere i Max Power UK) hadde en 3.2 M3 tidligere, og VANOS enheten måtte byttes to ganger. Derimot en 3.0 M3 han fortsatt hadde, uten VANOSen, hadde aldri hatt problemer, selv om den ble langt hardere brukt enn 3.2en. I tillegg gjorde han det klart i artikkelen om M3er i nyeste nummer at VANOS enheten ofte feila. Noe mer vet ikke jeg. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.