Gå til innhold

Noen tips til bremser??

Ranger emnet

TG opel

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte fælt på om det er noen som kunne hjulpet meg med et svar. Jeg har lagt planer for en omega 3000 turbo.. som skal godkjennes. Alt er klart bortsett fra bremser. Noen som har et tips om hvor jeg får tak i bremser som kan sitte på en omega med 400 hester????

For jeg skal fullføre en plan om å godkjenne driten og da er det best å ha det i orden!

Jo fortere jeg får alt klart, jo fortere får jeg startet....

På forhånd Takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurte fælt på om det er noen som kunne hjulpet meg med et svar. Jeg har lagt planer for en omega 3000 turbo.. som skal godkjennes. Alt er klart bortsett fra bremser. Noen som har et tips om hvor jeg får tak i bremser som kan sitte på en omega med 400 hester????

For jeg skal fullføre en plan om å godkjenne driten og da er det best å ha det i orden!

Jo fortere jeg får alt klart, jo fortere får jeg startet....

På forhånd Takk!!!

Litt "off-topic" her, men satser på at det går bra.

Er det 12V eller 24V motor du bygger på? Og må du bytte noe av innmaten for å dra ut 400 hester? Har selv planer om 2,6 turbo(gunstig p.g.a lav komp), men heller litt mot å bygge på 24V og.

Omega 3000 24V Turbo

Vivaro 1,9 DTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge på 24 V. Blir protrim som gjør det meste. det jeg satser på er å bygge en motor som kan tåle endel mer enn 400 for da er jeg "trygg" på at den tåler 400. protrim sa at hvis jeg skulle bygge i underkant av 400 så trengte jeg å bytte stempler til lav.komp og sette på turbo. men hvis jeg ville bygge mer enn det så rådet de meg til å skifte råder og råde og veivlager. det kan fort bli billigere å gjøre alt med en gang. de mente at ved 1 bars trykk var det ca 400 hester. men jeg vil godkjenne det og da må jeg ha bremser som kan tåle litt. kommer sikkert ikke til å møte opp til godkjenning med 1 bars trykk men vil godkjenne med turbo og bremser "deretter".

Så i utgangspunktet vil motoren tåle mye hk noe som kan være lurt hvis jeg vil oppgradere noe senere.

Hvis du vil vite MYE så sender du mail til protrim og forklarer og spør.

post@protrim.no

http://www.protrim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme bremsene på 2.6 , 3000 24V og EVO500, så de er da godkjent for 272hk. Men hvor man får tak i papirer på dette vet jeg ikke.

Fett at du bygger R6 Turbo, og ikke LET som "alle" andre. Sekserlyden slår det meste!

Har mailet litt med Magnus hos Protrim, men fikk ikke så utfyllende svar føler jeg.

Får mase litt mer når det begynner å nærme seg ombygging.

Hvilke dyser og bensinpumpe skal du bruke?

Omega 3000 24V Turbo

Vivaro 1,9 DTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme bremsene på 2.6 , 3000 24V og EVO500, så de er da godkjent for 272hk. Men hvor man får tak i papirer på dette vet jeg ikke.

Fett at du bygger R6 Turbo, og ikke LET som "alle" andre. Sekserlyden slår det meste!

Har mailet litt med Magnus hos Protrim, men fikk ikke så utfyllende svar føler jeg.

Ey:cook hvor ofte har du sett LET i omega B,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bruke den motoren som sitter der for den passer også rett nedi hvis du skjønner. slipper å mekke motorfester. og jeg mener det er nederlag å gå ned i antall sylindere i en bil som orginalt har 6..

Ja det er vel samme bremsene og de er godkjent for 272 hk.

Hvis du kontakter irmcher så kan de muligens gi deg papirer på bremsene slik at du kan godkjenne med 272. men jeg kunne tenkt meg å hatt bremser som kunne blitt godkjent med 400. er det ingen som veit om no billigere alternativ enn det som f.eks engelund har. 420 kittet koster vel 20 lapper++. Men det kan jo være verdt det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider