Gå til innhold

Plutselig støy

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Nettopp skaffa meg et gammelt vrak hvor alt av anlegg og alt var ferdigmontert fra før. Et ganske kraftig anlegg med en 12" CW sub, et par 6" og en jalla forsterker på "1000W".

Det som skjer er at når vi var ute å råna så plutselig begynte anlegget å støye. Subben vrengte seg og en pipelyd i høytalerne steg i takt med turtallet.

Et ganske vanlig problem har jeg hørt rykter om men jeg får ikke fiksa det lenger. Vi fikk fiksa det når vi rydda litt i ledningsrotet rundt forsterkeren og skrudde på jordinga litt strammere til chassis og forsterker men disse metodene funker ikke lenger.

Det ser ut som at alle kabler er trukket riktig og dette har jo virket ganske lenge uten problemer så hvorfor det skjedde så plutselig vet jeg ikke.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Problemet ligger vel i bagasjerommet. Er signalkabelen den fra cd spiller til forsterker?

Takker på forhånd

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig jording på forsterker..

Dårlig jording på cd spiller..

Dårlig jording dynamo..

Signalkabel er strekt fra spiller til forsterker, og ligger inntill strømkabel fra batteri..

Vil anbefale deg å legge ny strøm og jord kabel på spiller. (Orginal ledninger fra fabrikk = Svake greier)

Se til at AUX / Signal kabel IKKE ligger inntill/ sammen med strøm førende kabler..

"Popper" det i høytallerne når du slår anlegget av eller på?

Jan Ove Liseth

Amega Sound Systems

Rockford Fosgate Punch Series

Rodek

Sony X-Plod

!! Keep rockin' !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av problemet :) Da jeg begynte å demontere anlegget for å sjekke etter svikter fant jeg fort ut hva som var galt.. Når jeg koblet fra phonokabelen fra cd spiller til forsterker, var begge pinnene i kabelen knekt..

Fy faen er det mulig..

Jaja så er det bare å få trukket en ny kabel gjennom hele bilen :) Gøy gøy :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider