Gå til innhold

Min audi a3 1,8T

Ranger emnet

Audilicious.

Anbefalte innlegg

Hei.... er ny her, tenkte bare å vise frem mitt lille prosjekt...

""Historien starter en kald vintermorgen fredag den 10. mars 2006. Sto opp klokken fem for å reise nedover til Stockholm, på veien måtte jeg vekke Karsten i Skjeberg. Etter å ha skrapa sierran for is, sto turen for Stockholm. Uendelige med mil virket det som, og vi passerte grensen, så Gøteborg, pit stop på Statoil, passerte videre Karlstad og Stockholm FØR VI ENDELIG KOM FREM TIL Södertälje. Og der sto`n viduderet mitt.. skinte så pent i sola der han sto...

Etter å ha besiktet bilen dro vi ut på en liten prøvekjøre tur, Iso (som forhandlerens navn var) i forsetet og Karsten i baksetet og meg bak rattet. hehe. sikkert et artig syn. Vi kom tilbake til JonGAb Bil AB satte fra oss bilen og begynte på penge spørsmålet og kontrakt skrivingen, Etter en rundt tur i södertälje innom banken, så måtte vi hente dattra til Iso og så fikk vi spandert mat gett.. Beste middagen jeg har spist på lenge.. Så var avtalene gjort og vi satte kursen hjemover mot Norge. Vi nådde grensen når klokken var rundt halv ni på kvelden. Der streika jo selvfølgelig printeren så da ble det jo litt vente tid. Men så endelig var vi lovlig inne i Norge igjen ...... Parkerte vidunderet i garasjen hos Karsten og satte kursen hjemover med min loslitte Pyssjåå, skal si det var kvalitetsforskjell.. Klokken halv elleve intok jeg horisontalen og sovnet på to strakser..trøtt som en strømpe.

Mandagen var det tidlig opp for å hente bilen hos Karsten og ned på tollvesenet i Oslo. Etter mye frem og tilbake var engangsavgifter og moms og alle andre avgifter betalt og bilen var klar for teknisk kontroll på biltilsynet. Tirsdag reiste jeg på biltilsynet men fikk ingen drop in time og måtte kjøre hjem igjen med halen mellom bena.. Onsdag var dagen, startet på ny frisk, med forhåndsbestilt time hos biltilsynet i Drøbak klokken tolv ankom jeg trafikkstasjonen i god tid. To minutter på tolv tittet jeg forsikkerhetensskyld gjennom papirene for å sørge for at alle papirer var medbrakt. Det var de ikke kan man si.. Hadde lagt igjen alle papirene hjemme jeg, eneste jeg hadde klart å få med meg var service heftet og en utrolig komplisert datautskrift over co utslipp på italiensk. Heldigvis traff jeg på riktig kar hos biltilsynet og fikk skynde meg hjem for å hente papirene. Halv ett var vi inne på biltilsynet igjen.. Noe komplikasjoner med papirene var jo på sin retteplass selvfølgelig, det manglet nemlig noen papirer mellom monte carlo og sverige. Men han som betjente meg hadde tydeligvis god dagen og sa at detta årner jeg... heheh Ikke tenk på det. Så da fikk jeg godkjenninger og alt som var.. Inn i skranken hos madammen for å endelig få skilter, men nei Monica hun hadde glemt å tegne forsikring på bilen hun.. æææh når skulle elendigheten ende? Ringte kjapt til mor og hun fikk ordnet forsikringen. Men det selskapet forsikringen ble bestilt hos hadde jo selvfølgelig ingen oppdateringslink til biltilsynet så samen i kassa måtte jo ringe halve verden for å få tak i en forsikringserklæring... Endelig tilslutt klokken 14.59 var skilter i orden.. puh... ""

Jeg hadde mange planer for bilen. Og ettersom tiden gikk begynte det å danne seg forskjellige meninger om hva jeg burde kjøpe av styling, type lakk, lakkeringsfirma mm.

Men Jeg hadde sine egne meninger og etter en god del med "trøbbel" hos bla billakkerer, men nå ser det brått ut som om ting begynner å ordne seg...

sånn så den ut da jeg hentet den i sverige:

64459_0-1.jpg

slik etter en liten tur i lakk boksen:

IMG_0213-1.jpg

og slik per dags dato..:

Pix-0041.jpg

Pix-0039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom historie du hadde der du! viktig å glemme litt papirer og at det blir noe kødd på biltilsynet.. Går aldri knirkefritt der! heh

Strøken bil du har fått deg må jeg si! Lurer på om jeg så den bilen på hellerudsletta i høst, lurer på om det kunne ha vært på autofilmessa!

Knall fin farge!!

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter på at lommeboka sier ja til nye lykter foran og bak, og at jeg kan begynne litt innvendig i bilen...

Fargen er hemmelig blandet hehe, men ja den er veldig lik ....

Skal inn å rette opp noen skjønnhetsfeil og steinsprut om en uke, blir digg ass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider