Gå til innhold

Problem-Turbobrems..

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med turbobrems paa Starionen, det er en T3 i OK stand, insugsroret like etter turbo er i metall, saa kommer et kort ror i gummi, men jeg tror det er for kort til at det skal kunne suge seg sammen, saa kommer dumpentilen, videre et ror jeg vet suger seg sammen, saa metallror resten..

 

Ventilen virker.

 

HVa kan lage turbobremsen min? Hjelper det aa flytte dumventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... er ikke helt med her, du skriver att rør ETTER turboen suger seg sammen? de KAN jo suge seg sammen, men det er jo bare i ett brøkdels-sekund før trykket kommer....

 

Om det er snakk om slanger før turboen bør du bytte disse snarest, om turboen ikke får motstand blir den stående i ett "vakum" og vil spole ALT for fort og da skjer stygge ting.....

 

Og hva mener du med turbo-brems egentlig? kommer ladetrykket sent eller aldri?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje rart ut, men i praksis så suger slanger seg sammen når det går for mye luft gjennom dem, og det gjør at ladetrykket går ned ved høy motorbelasting..

 

I 5 gir så går ladetrykket fra 10 PSI til 6 PSI fra 4000 til 5000RPM f.eks, effekten er der og på 4 og 3 gir...

 

Turbobrems vil si at turboen møter for mye motstand på trykksiden og bremses av mottrykket, noe som ikke er bra, men hva gjør det i mitt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.... hmm, har jeg ikke hørt før, men det kan godt være at det stemmer...

 

skulle jo tro at turboen din er dimensjonert til å levere nok luft på sånne turtall, det er jo ett stort trykkfall du får. problem som har plutselig kommet eller? om lufttempen blir høy vil du jo få ett merkbart trykkfall, men 4 psi er mye da.

 

Kan ikke være noe motorstyring som er ute på "tur"? leverer nok bensin?

 

Turbo-brems som du beskriver vil jo riktignok senke turtallet på turboen, men tryket vil nok være der.

 

kom med mer info!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har gidd det som må gis jeg da.

 

Turboen er overdimensjonert, det er jo greit... Problemet er at når jeg går av gassen, så blir den bremset, noe den ikke skulle pga dumpventilen..

 

Trykkfallet kommer uten tvil pga den slangen som suger seg sammen, som står ETTER dumpventilen.... Kanskje litt pga de 2 korte slangene før dumpventilen og? men det er tvilsomt da...

 

Hva vil du vite egentlig? Motorstyring er OK, problemet er ikke trykkfallet mitt uansett, problemet er turbobremsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hva med å bytte denne slangen du "VET" trekker seg sammen?

 

Kan være greit å ha ting i orden før man prøver å løse/finne feil.

 

 

Joda, skal få det gjort, men ikke på en stund, det må jo spesiallages..

 

Men denne slangen ligger etter BOV, så det skal ikke være noe problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår