Gå til innhold

Startsperre? dårlig batteri?

Ranger emnet

cashgrow

Anbefalte innlegg

hei, jeg hadde samme problem.

Er nøkkelen veldig skiten og det ligger mye "dritt" i sporene kan det hende at startsperren slår ut. Jeg renset nøklen og siden det så skjer det ikke ofte, har hendt kanskje en eller 2 ganger til på to måneder. kan også være at tenningslåsen begynner å bli slitt, kan være en kombinasjon.

"correct me if i'm wrong", jeg tror at den lille chipen som sitter i nøkkelen får spenning fra tenningslåsen.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh.. nydelig, skal prøve dette med en gang. takk!

Jeg hadde lignende problem på gamlebilen min.. da viste det seg at det var chippen inne i nøkkelen som var gåen. Når jeg prøvde reservenøkkelen så startet bilen på første forsøk :)

-Audi A4 1,9 TDI AVANT -08 (om 10 uker)

-Audi A3 1,6 (straks solgt)

-(Skr)Opel Omega 16v 2.0l stv. -99 (solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags nøkkel er det snakk om? Flip eller vanlig?

Vanlig er dyr og file opp, for da kjøpes det inn ny nøkkel med ny startsperrechip og uslipt blad, mens på flip-nøklene kan bladene skiftes ut med nye uten å bytte inn nøkkelen.

Har 2stk slike blader liggende selv, betalte i underkant av 100kr inkludert frakt fra Tyskland.

bestillt gjennom bekjente.

Men, gir deg en pekepinn. :)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser keychange tutorial i prosjekttråden din Xander, kunne godt tenkt meg å gjort det samme, ordnet meg fj.st.s.lås, kjøpte du vag-com'en på ebay eller?

Kjøpte min Vag-Com på http://www.ross-tech.com.

Men, tror det er noe feil med den, for jeg får ikke tilgang til 2 moduler. Får beskjed om "Too many communication errors!", så blir vel til at kabelen sendes tilbake for en replacement. =/

Kabler fra ebay skal fungere finfint det, men da anbefaler jeg deg å kjøpe en serial kabel. USB versionene er versioner med innebygget serial interface adapter slik at kabelen fremstår som en seriekabel, mens det i realiteten er en driver som lager en virtuell com-port på usb-porten din.

3. Parts kabler lar seg ikke lage som skikkelig USB enda, fordi de orginale fra Ross-Tech har en liten "dongle" i seg som godkjenner at kabelen er ekte.

Tenkte å demontere litt i bagasjerommet og se om det er mulig og finne ut hva slags pumpe som sitter i bilen ved å se på selve pumpen, siden jeg ikke kommer inn på den modulen jeg trenger.

Om dette går kan jo du gjøre det samme, så kan jeg komme med den "beste" løsningen for deg. :)

Lykke til.

Ps. Er vel snakk om rundt en tusenlapp for ny nøkkel, programmering og sliping hos Audi når det er snakk om vanlig.

Flip-key er omtrent 1500kr.

Hvis du skal få dette gjort, så spør om du kan få koden de requester Audi om å få, for da kan du legge inn nye nøkler selv senere, bare endre datoen på datamaskinen du gjør det med til samme dato som når du fikk koden. De har en utløpstid på 24t.

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

har samme problemet selv... er dette normalt på audi a3..? at man må kode om nøkkelen etter så lang tid....?

Audi S4 c4:

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

maped by 034 Motorsport. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

Custom maped by Anders Ringstad 

Dyno: whp 380hp / 590nm

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider