joe-west Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hallo!Jeg har en voyager 2000 mod aut.gir,og har kjøpt Gps navigator.Der sies det at man må ha hastighetssignal.Jeg vet overhode ikke hvor man skal koble dette til.Vet at man kan hente signal fra abs sensor(ikke lurt)og girkassen.Men hvordan skal man finne den rette lednignen?Har jo ikke noe koble skjema over hverken den ene eller andre...:helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clumsy2k Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hallo!Jeg har en voyager 2000 mod aut.gir,og har kjøpt Gps navigator.Der sies det at man må ha hastighetssignal.Jeg vet overhode ikke hvor man skal koble dette til.Vet at man kan hente signal fra abs sensor(ikke lurt)og girkassen.Men hvordan skal man finne den rette lednignen?Har jo ikke noe koble skjema over hverken den ene eller andre...:helpme: ?? Ingen GPS navigator som jeg kjenner til trenger hastighetsignal fra bilen. Hastighet og pposisjon regnes ut i GPS'n utifra signalene fra x-antall satelitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joe-west Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Ja det stemmer at man ikke trenger hastighetssignal til nye GPS'er.Men til de første som kom så trenger man det.Og det er den typen jeg har nå.Så jeg trenger hastighetssignal.Jeg vet at man kan hente det fra ABS sensor,girkassen (siden jeg har automat),cruise kontrollen.Det sies at det skal være på stereoen,men jeg vet ikke hvordan man skal finne den,har ikke noe koblingsskjema heller.Så jeg sliter litt der kan man si...Trenger virkelig hjelp der ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Det har ikke no med om den e gammel eller ny. Har en NY Pioneer Avic X1BT som helst skal ha hastighetssignal så den kan fortsette kartvisningen i tunneller å fortere kan finne tilbake til satelitter hvis man skulle miste signalet, feks i tuneller... Navigasjonen sies også å være nøyaktigere hvis du får koblet til hastighetssignalet. Det er jo slik at en GPS navigator bruker forskjellige beregninger til å angi hastighet å jo mer info den får inn jo mer nøaytig blir det. Du trenger f.eks minst 3 satelitter for å kunne fastslå posisjon men jo flere du har kontakt med jo mer nøyaktig å slik blir også hastighetsanvisningen mer nøyaktig... Jeg fant en overskit over hvor forskjellige biler har speedpulsen (hastighetssignalet) via en nettside som heter http://www.avicx1forums.com Let litt i forumene der så finner du sikkert din bil og... Correct me if im wrong men for meg virker dette logisk... :D Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotrex Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 TRE PINNS PLUGG PÅ GIRKASSA, BRUK DEN HVITE OG ORANGE LEDNINGEN, ELLER FINN IGJEN DEN SAMME LEDNINGEN PÅ MOTORSTYRINGS ENHETEN PÅ VENSTRE INNERSKJERM. (NEDERSTE PLUGG). Dette er egentlig til en 97 mod Voyager, muligens det er samme på 2000mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 http://www.delta-autotronics.com/Speedsensors.htm Der e den sida æ mente du skulle finne på avicx1forums Men det står stortsett det samme som Rotrex sir, bortsett fra på engelsk... :P Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joe-west Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Tusen hjertelig takk til dere!Nå mangle æ bare ryggesignal,men det må æ no klare å finne ut av...?!:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 det tar du rett fra ryggelyset ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg