Gå til innhold

Ny spiller, alpine?

Ranger emnet


BurleY

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha ny spiller.

 

Har sett endel på alpine, men er åpen for flere merker.

 

Kan dere si meg hva som er et bra kjøp av spiller, inntil 3000 kr for spilleren.

 

Mvh

Kristian

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Alpine CDA 9853R igår.

t_cda_9853r.jpg

 

Den kostet 3700. Tidligere har den kostet mye mer, men de går billig nå fordi det kommer nye modeller.

 

Jeg hadde fra før en kjip Sony spiller, fronthøyttalerene gikk på en dårlig forsterker, og subben gikk på en annen forsterker.

 

Jeg trodde ikke det skulle bli noe forskjell på lyd når jeg bytta spilleren, men når jeg starta den opp fikk jeg hakeslepp. Lyden var mye penere enn med sonyspilleren.

 

Menyene er deilige. Du blar i dem ved å dra fingeren over touchstripen, og går inn på funksjoner ved å trykke inn stripen.

 

Du kan velge farge på de 4 blå knappene, 512 ulike kombinasjoner av Rødt Grønt og Blått (RGB), lyset i hjulet og de andre knappene kan velges mellom rødt og grønt.

 

Den funksjonen jeg likte best, er den motoriserte fronten. Den går ned av seg selv og spytter ut cden når du trykker på eject. Når du putter i ny cd, går den opp igjen.

Dette er en stilig gimmic, men alpine har strekt det enda litt lengre.

Du kan justere hvordan frontpanelet skal stå. Du kan vippe det oppover i 3 trinn. toppen av fronten holder seg der den skal, mens den skyver fronten ut nede.

Dette var en funksjon som jeg ikke visste om, og ikke trodde jeg hadde bruk for. Nå får jeg helt angst hvis panelet står i normal cdspiller posisjon, betjeningen er jo så mye greiere når den er vippa litt ut. :D

 

Det er også masse funksjoner for lydinnstilling. Du kan gå inn på alpine sine sider på internett og justere equalizer, forsinking i høyttalerene og delefrekvenser. Når du har gjort det, lagrer du filen, brenner den ut på en cd (gjerne sammen med annen musikk) og trykker på DOWNLOAD i menyen på spilleren.

Vips, så er innstillingene lagt inn på spilleren.

 

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også masse funksjoner for lydinnstilling. Du kan gå inn på alpine sine sider på internett og justere equalizer, forsinking i høyttalerene og delefrekvenser. Når du har gjort det, lagrer du filen, brenner den ut på en cd (gjerne sammen med annen musikk) og trykker på DOWNLOAD i menyen på spilleren.

Vips, så er innstillingene lagt inn på spilleren.

 

Anbefales på det sterkeste.

 

Nå er vel ikke det noen anbefalt løsning da man ikke hører hvordan det låter før man brenner det ut ;) Men vet man at det fungerer og har testa det ut kan det være ok med en CD med alle innstillingene på :)

 

Ellers er det en grom spiller! Har selv 9855 :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår