Gå til innhold

Skifte av glødeplugger? 1.9 TDK..

Ranger emnet

Jokke-1

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en liten anelse om at jeg må skifte glødeplugger på min 1.9 TDK i.o.m. at den er ganske tungstartet, spesielt når det er kaldt..

Er det en stor "operasjon" å gjøre dette selv?? Har sett litt på det, men det ser litt trangt ut der.. Måjeg av med toppen eller dieselpumpa??

VW Vento 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke de der dem sitter og bytte kun de som er gående... og håpe den nærmest registeret og pumpa fungerer, for det er der det er trangt.... hvis du kommer til å få skrudd av den skinna som går mellom alle plugga da. Trangt å få av den og kanskje. Men om du får skrudd av den skinna, så er det bare å ta en ledningsstump mellom Batteri + og glødestiften. Gnistrer det, så er den i orden. enkelt å greit. gjør det samme på alle så finner du fort ut hvem som er defekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeeeeel, har nettopp skifta på min bil.

Er nok samme opplegget, mener jeg har samme motor som TDK'en har.

Jeg valgte å IKKE ta av pumpa, da jeg så for meg at det ble ekstra arbeid å montere tilbake på plass igjen.

Gikk helt greit, bare å være tålmodig, det som tok lengst tid var når jeg mistet fastnøkkelen inn under pumpa og måtte starte med ståltråd for å få den opp igjen :p

Tror jeg brukte 3 timer på å skifte pluggene og diverse..

Da la jeg også opp nye ledninger, så vet ikke hvor lang tid det tar.

Det Tormod sier er nok lurt, for glødeplugger koster 200,- per stykk.

Jeg skifta bare alle med det samme, siden det var en del jobbing med å bare få skiftet en. Slik at alle er like nye.

Lykke til :)

Eirik.

VW Passat 2.0 2007.

Volvo V40 1.8 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider