Gå til innhold

teknisk data, autodata

Ranger emnet

Rolf.H

Anbefalte innlegg

Hmm hvis du driver mye med bil så registrer deg hos

http://www.norskbildelkatalog.no

Koster 700 kr så har du priser på deler fra de største levrandørene i norge og

tekniske data på de fleste bilene.

Service skjemaer, tekniske tegninger , elskjema og teknisk data ...

Bruker det hverdag på jobben ...

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hmm hvis du driver mye med bil så registrer deg hos

http://www.norskbildelkatalog.no

Koster 700 kr så har du priser på deler fra de største levrandørene i norge og

tekniske data på de fleste bilene.

Service skjemaer, tekniske tegninger , elskjema og teknisk data ...

Bruker det hverdag på jobben ...

Er dette nesten som et videreutviklet autodata dette eller?

-RognanRacing-

1996 Audi A4 1.8

(X)1986 BMW 320i E30

(X) 1985 BMW 316 E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i samme gata dette jeg lurer på da, kanskje litt enklere men..

På zett.no på de nyere bilene har de tilgjenglig de mest relevante dataene på bilene, men du må søke på bilen og trykke fra selve salgsannonsen.. Ofte ett problem da zett ikke har det helt store utvalget av biler altid..

Hvordan kommer jeg dirkete inn på siden der oversiktek over alle bilene står? Vist det er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er autodata egentlig? Er det noe hvem som helst kan få tak i og bruke?

autodata er et program som brukes til å finne tekniske data om biler. f.eks hvilket moment du skal stramme til topplokket og andre ting på bilen og alt annen teknisk. koplingsskjemaer feilkoder, serviceskjemaer m.m.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
Gjest ToleranceData
autodata er et program som brukes til å finne tekniske data om biler. f.eks hvilket moment du skal stramme til topplokket og andre ting på bilen og alt annen teknisk. koplingsskjemaer feilkoder, serviceskjemaer m.m.

Et andet og bedere dækkende data program er Tolerance Data, med mange flere biler også fra Asien. Sælges direkte i Norge via Mekonomen og Tolerance i Norge. Mere info på Tolerance.No

I Tolerance Data finder du alle relevante tekniske data, serviceskemaer samt diagrammer på bilens komplette elektrik, specifikt på hver bil - ikke generelt. Tjek selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Et andet og bedere dækkende data program er Tolerance Data, med mange flere biler også fra Asien. Sælges direkte i Norge via Mekonomen og Tolerance i Norge. Mere info på Tolerance.No

I Tolerance Data finder du alle relevante tekniske data, serviceskemaer samt diagrammer på bilens komplette elektrik, specifikt på hver bil - ikke generelt. Tjek selv.

Synd at Tolerance Data A/S ikke ville selge programmet til meg da når jeg spurte om å få kjøpe. "De solgte ikke til privatpersoner" var svaret jeg fikk, men det er et knall program. Brukte det mye i skolen i min tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ,ehm kremt, skaffet meg tilgang til Tolerance Data. Men der får man ikke oppgitt vekt på bilen f.eks.

Det hadde også vært veldig interresangt om det fantes et eller annet sted hvor man kunne slå opp performance data om biler.. Toppfart, akselerasjon, drivstofforbruk osv. Finnes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider