mEhE Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 hvordan er det og borre i carbon ?? må ha et avlangt hull\stripe på ca 5cm og 8mm tykkt men er redd det skal flise seg og bli stygt.. vil tippe delen jeg har er 10mm tykk. noe annet verktøy jeg kan bruke evnt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Bare borre med et bor som ikke er helt nytt, eller som er for uskarpt heller. Så er det bare å ta graderne som kommer etter borringa med en litt fin fil. Men husk! Ha en støvsuger i nærheten. får du det CF støvet på huden så kan jeg fortelle deg at det klør noe inni helv.....!!! Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Se også Paal C's tråd ALLERGI: Til dere alle som støper med carbonfiber! hvis du ikke allerede har lest den. :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 takker for svar..og takk for tipset med allergien;-) må borre et avlangt hull,må jeg bare borre flere hull bortover og så file? eller er det annet verktøy jeg kan bruke? tenker på stikksag\rotterompe men er redd den vil ødelegge hele flappen. her er bilde av hva jeg skal borre i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hei! Borr et hull i ønsket diameter i begge ender, og så tar du en vinkelsliper med en kappskive fra biltema som er beregnet for rustfrittstål å kapper ut med. Den skiva er syyyyl tynn og funker veldig bra til "hobby" kapping i cf. Eller du kan skaffe deg diamant sagblader til stikksaga eller blader med FINEtenner til å kappe med. Men husk å pakke anlegget på saga inn i tape så den ikke riper opp når du sager. Og til slutt: Vær stødig på hånda! Går det til helvete så har du fucka opp hele delen! Sett delen du skal kutte i fast på en eller annen måte. Og så var den jææævelig tykk den betan.. skuddsikkert dashbord? Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Så mer ut som noe til en vinge Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Jaaaa.... med den vingen så kan man jo ta knekken på både elg og elefanter.. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 det er e30 m3 dtm 92`flapp...den er tykk,men fy fa** hvor lite den veier... til og med damen på posthuset kunne ikke skjønne hvordan en såpass stor pakke kunne veie så lite.. til og sammeligne vil jeg påstå at en halv liter cola veier mer.. men uansett takker for tipsene...for bare være så forsiktig som mulig og håpe på de beste.. orginal flappen er like tykk bare den veier mer ikke min bil på bilde..bare så dere kan se hva flappen hører til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hei! Kan jeg spørre hvor mye du måtte gi for den beta'n? Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 kjøpt i tyskland..pris 2500kr uten norsk moms.. hvordan det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Bare lurte. Men er du sikker på at det er CF tvers igjennom? At den ikke er fylt opp med glassfiber, og at snittet bare er malt med svart maling.. Har du kappet i den? Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 har ikke fått kappet\borret i den enda nei..blir ikke før neste helg.. det skal være bare carbon ja og etter vekten vil jeg tro det stemmer og det ser nå ivertfall slik ut også..men nå har jeg ikke noe erfaring med og støpe carbon heller da.. men har faktisk carbonduk og resint liggene som jeg tenkte og flokke dashbordet med men tørr ikke begynne og støpe.var ikke akkuratt billig den duken.. så vil ikke sløse.. men uansett vil jeg nok kunne se om det er glassfiber i mellom når jeg skal kappe\borre... edit:var ute og så litt nøyere på flappen og vist man ser på kanten som avbildet ser man at det er pusset med fint sandpapir...prøvde og raspe litt med neglen også for sikkerhetskyld for og se om det var form for lakk..så dette mye være 100% carbon..om det ikke finnes sort glassfiber da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Holoy! Tror jeg kan komme med en egen avhandling når det gjelder CF og GF...Når det gjelder fiber så har så og si alt samme den samme egenvekten. 600 g GF er 600 g og bygger ca 1mm.. 600 g CF er 600 g og bygger ca 1 mm (dette er i vakuum). MEN: Når det gjelder styrke så..... På endel konstruksjoner kan du halvere tykkelsen på et CF lamminat kontra GF. Dette har med styrken på fibern å gjøre...og type resin man bruker..(EPOXY, VINYLESTER ELLER POLYESTER) Er med på å bygge bla våpenskjold for Umoe som er bygget opp av 6mm CF på hver side av et kjernematriale på 50 mm (250 kg kjerne). Den konstruksjonen er beregnet til å tåle et trykkk på 160 tonn per m2.... Så er den spoileren bygget opp av ren CF, såååå skal den tåle en trøkk.. , men.. det er som sagt mye som spiller inn på selve konstruksjonen.. Ta et hull i'n så finner du streks ut om det er bare CF i den. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 takker for utfyllende svar.. har jobbet med noen fra umoe selv faktisk..de var innleid av firma jeg jobber for.. du har kansje truffet en vill gammel elektrikker ved navn petter? har lært mye av han kan jeg si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddy14Dfreek Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hallo.. Jeg prøver meg frem nå med CF & GF.. Morsomt. Men er det ikke slik at hvis men borrer eller lager ett hull i ferdig herdet CF & GF så må man tilføre epoxi i snitt/kutt flaten.. Det sies at det kan suge vann og kan danne seg sopp.. Er dette sant? Det står jo noe slikt i bruksanvisningen til et CF panser jeg har kjøpt.. Vet noen om dette er tilfelle?? .. Det er morro å lage ting i CF&GF! Er ikke ferdig med basskassen i CF!!! Men her er basskassen til hjul brønn! Ehh hvordan får man lagt inn bilde?? Siter Jeg har nå en Caddy Pick up (Proskjekt) TCDesign Volkswarenhaus - Den beste side for Golf mk1 og Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.