Gå til innhold

hvordan er det og borre i carbon?

Ranger emnet


mEhE

Anbefalte innlegg

Bare borre med et bor som ikke er helt nytt, eller som er for uskarpt heller. Så er det bare å ta graderne som kommer etter borringa med en litt fin fil.

 

Men husk! Ha en støvsuger i nærheten. får du det CF støvet på huden så kan jeg fortelle deg at det klør noe inni helv.....!!!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar..og takk for tipset med allergien;-)

må borre et avlangt hull,må jeg bare borre flere hull bortover og så file? eller er det annet verktøy jeg kan bruke?

tenker på stikksag\rotterompe men er redd den vil ødelegge hele flappen.

her er bilde av hva jeg skal borre i.

DSC00226.jpg

DSC00224.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Borr et hull i ønsket diameter i begge ender, og så tar du en vinkelsliper med en kappskive fra biltema som er beregnet for rustfrittstål å kapper ut med. Den skiva er syyyyl tynn og funker veldig bra til "hobby" kapping i cf. Eller du kan skaffe deg diamant sagblader til stikksaga eller blader med FINEtenner til å kappe med. Men husk å pakke anlegget på saga inn i tape så den ikke riper opp når du sager.

 

Og til slutt: Vær stødig på hånda! Går det til helvete så har du fucka opp hele delen! Sett delen du skal kutte i fast på en eller annen måte.

 

Og så var den jææævelig tykk den betan.. skuddsikkert dashbord?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er e30 m3 dtm 92`flapp...den er tykk,men fy fa** hvor lite den veier...

til og med damen på posthuset kunne ikke skjønne hvordan en såpass stor pakke kunne veie så lite..

til og sammeligne vil jeg påstå at en halv liter cola veier mer..

men uansett takker for tipsene...for bare være så forsiktig som mulig og håpe på de beste..

orginal flappen er like tykk bare den veier mer

ikke min bil på bilde..bare så dere kan se hva flappen hører til

0_-832316153.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått kappet\borret i den enda nei..blir ikke før neste helg..

det skal være bare carbon ja og etter vekten vil jeg tro det stemmer

og det ser nå ivertfall slik ut også..men nå har jeg ikke noe erfaring med og støpe carbon heller da..

men har faktisk carbonduk og resint liggene som jeg tenkte og flokke dashbordet med men tørr ikke begynne og støpe.var ikke akkuratt billig den duken..

så vil ikke sløse..

 

men uansett vil jeg nok kunne se om det er glassfiber i mellom når jeg skal kappe\borre...

 

edit:var ute og så litt nøyere på flappen og vist man ser på kanten som avbildet ser man at det er pusset med fint sandpapir...prøvde og raspe litt med neglen også for sikkerhetskyld for og se om det var form for lakk..så dette mye være 100% carbon..om det ikke finnes sort glassfiber da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holoy!

 

Tror jeg kan komme med en egen avhandling når det gjelder CF og GF...Når det gjelder fiber så har så og si alt samme den samme egenvekten. 600 g GF er 600 g og bygger ca 1mm.. 600 g CF er 600 g og bygger ca 1 mm (dette er i vakuum). MEN: Når det gjelder styrke så..... På endel konstruksjoner kan du halvere tykkelsen på et CF lamminat kontra GF. Dette har med styrken på fibern å gjøre...og type resin man bruker..(EPOXY, VINYLESTER ELLER POLYESTER)

Er med på å bygge bla våpenskjold for Umoe som er bygget opp av 6mm CF på hver side av et kjernematriale på 50 mm (250 kg kjerne). Den konstruksjonen er beregnet til å tåle et trykkk på 160 tonn per m2....

 

Så er den spoileren bygget opp av ren CF, såååå skal den tåle en trøkk.. , men.. det er som sagt mye som spiller inn på selve konstruksjonen..

 

 

Ta et hull i'n så finner du streks ut om det er bare CF i den.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hallo..

Jeg prøver meg frem nå med CF & GF.. Morsomt. Men er det ikke slik at hvis men borrer eller lager ett hull i ferdig herdet CF & GF så må man tilføre epoxi i snitt/kutt flaten.. Det sies at det kan suge vann og kan danne seg sopp..

 

Er dette sant? Det står jo noe slikt i bruksanvisningen til et CF panser jeg har kjøpt..

 

Vet noen om dette er tilfelle??

.. Det er morro å lage ting i CF&GF!

 

Er ikke ferdig med basskassen i CF!!!

 

Men her er basskassen til hjul brønn! Ehh hvordan får man lagt inn bilde??

Jeg har nå en Caddy Pick up (Proskjekt)

TCDesign

Volkswarenhaus - Den beste side for Golf mk1 og Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår