Gå til innhold

hvordan er det og borre i carbon?

Ranger emnet


mEhE

Anbefalte innlegg

  • 9 months later...

Det kommer veldig på bindestoffet i fiberen. Om det er brukt polyester, vinylester, eller epoxy.

Epoxy er klart det beste, og har gode egenskaper mot vannintrengning, men heller ikke dette er 100% sikkert. De andre typene er mye billigere, og derfor mest brukt. Og også mer utsatt mot fuktighet.

 

Dette blir som med en glassfiberbåt. En kan få plastpest om det kommer fuktighet inn i fibrene, og blir stående der. Om vannet fryser vil det også sprenge, og lage mer delaminasjon/sprekker.

Det samme om vannet prøver å fordampe fort.

 

Dette hindrer en ved å tette igjen den blottede overflaten med bindestoffet, gelcoat, eller lakk. Så ja, du bør tette med lakk etc når du har borret eller pusset så fibrene er synlige.

Uavhengig om det er karbon, glass, eller armid.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår