Gå til innhold

HJELP: har et bilde av en b230f motor?

Ranger emnet

Orkdalingen

Anbefalte innlegg

som topic sier... har et problem med min. den er utrolig tungstartet og går ikke på tunggang. dør ut i lyskryss osv. så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? fikk vite sånn halvveis at jeg må få tak i gasser olje, og sjekke tunggangsskruen. så om noen kunne ha tegnet på hvor de ligger på et bilde og postet har dett hjulpet meg utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMGP0478.jpg

Dette problemet lukter det tomgangsventil lang vei av. Den ventilen skal ha en ledning på seg om du kan sette på + polen på coilen. Den åpner og lukker tomgangskanalen, sånn at motoren ikke får bensin, og dermed ikke ettertenner ved stans (satser på at jeg ikke driter meg ut på den :)

Hvis du ikke merker noen forskjell på tomgangsturtallet når du kobler på ledningen, så må ventilen byttes

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Går bilen når du kjører den? men dauer på tomgang? Om det er sånn, bør du sjekke slangen som går mellom innsuget til bremsekraftforsterkern. Om den er morken og slipper ut trykk, så vil ikke bilen gå på tomgang å daue av når du trykker inn bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg meg friheten en gang til :)

Den lille dingsen som er ringa rundt heter tomgangsventil, det er et automatisk gasspjeld som justerer tomgangen automatisk, ville nok prøve å bytte denne. For å se forskjell på lh.2.2 og lh.2.4 så er det bare å se på fordeleren, har den noen ledninger koblet på, så er det 2.2. Er det ingenting så er det 2.4. En annen måte er å skekke om det er en svinghjulssensor montert mellom gir og motor bak toppen, hvis ikke er det .2.2

DSC00124.jpg

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider