Gå til innhold

Hvor få tak i brukbar antenne til bil-tv?

Ranger emnet

prodigious

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å gå til innkjøp av en all in one-enhet med DVD/radio/CD/MP3 og TV-tuner i den nærmeste fremtid, men lurer på hvordan antenne man burde gå for.

Den bør være brukbar, slik at man faktisk kan SE på TV-kanalene man får inn, og den bør være hendig nok til å ha med seg i bilen.

Hva bør jeg da gå for, og hvem får tak i dette?

Håper på raske og gode svar, noen som vil hjelpe;-)

takker og bukker!

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt, du finner ingen antenner som er så gode at du får inn tv overalt, sånn er det bare..

Alle produsenter som selger tv-tunere til bil selger også antenner til bil, Pioneer, Alpine, Clarion osv, har også sett noen bilstereobutikker ha universalantenner som man kan bruke..

Men tv mottak i bilen er rimelig håpløst foreløpig.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har planer om å gå til innkjøp av en all in one-enhet med DVD/radio/CD/MP3 og TV-tuner i den nærmeste fremtid, men lurer på hvordan antenne man burde gå for.

Den bør være brukbar, slik at man faktisk kan SE på TV-kanalene man får inn, og den bør være hendig nok til å ha med seg i bilen.

Hva bør jeg da gå for, og hvem får tak i dette?

Håper på raske og gode svar, noen som vil hjelpe;-)

takker og bukker!

mvh Mads

Den beste løsningen for å få inn signaler i bil er en antennepisk, montert på taket. Har hatt tv i bil i noen år selv, men vil ikke si at det er bra mottak i Norge. Da er nok danskene mere heldige. (les mindre fjell og daler) når det diggitale bakkenettet kommer, så er det håp. Men de digitale mottagerene som er på markedet for bil, vil ikke funke i norge, fordi norge har bestemt for å gå for en annen standard på signalene.. Så vi venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussemannen: Det er sånne antenner jeg har tenkt på, så om du finner ut noe mer, hadde jeg satt pris på en PM;-)

Zetec: Jeg er fullt klar over at det ikke er mulig å få inn signaler over alt, jeg tenkte bare å høre med noen av dere andre som har erfart dette tidlere...og få litt info om hva som fungerer, og hva som kanskje ikke fungerer. Husker du hvilke bilstereobutikker som selger slike universalantenner?

Audio-Art: Antennepisk? Hvor får man tak i disse? Var det en slik pisk som fungerte best for din del?

håper igjen på gode tips til HVOR jeg kan få tak i antenner som hvertfall fungerer.

takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussemannen: Det er sånne antenner jeg har tenkt på, så om du finner ut noe mer, hadde jeg satt pris på en PM;-)

Zetec: Jeg er fullt klar over at det ikke er mulig å få inn signaler over alt, jeg tenkte bare å høre med noen av dere andre som har erfart dette tidlere...og få litt info om hva som fungerer, og hva som kanskje ikke fungerer. Husker du hvilke bilstereobutikker som selger slike universalantenner?

Audio-Art: Antennepisk? Hvor får man tak i disse? Var det en slik pisk som fungerte best for din del?

håper igjen på gode tips til HVOR jeg kan få tak i antenner som hvertfall fungerer.

takker og bukker!

Vi forhandler begge typene av de overnevnte antennene.

http://www.calearoam.com/a_155_IT_447_1.html

Se litt her, og kom tilbake, gjerne på mail ketil@audio-art.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider