AC Schnitzer Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Har skiftet bil og skal bytte ut de orginale høytalerne med noen 6x9". Har noen Boston Acoustics Rally RX97 liggende fra min forrige bil/prosjekt, men fikk nå lyst til å vurdere noen av de kanskje mest omtalte 6x9", JBL Decade T595. Noen som har erfaringer med disse 2 høytalerne? Stor forskjell på de? Erfaringer og annen info rundt disse mottaes med takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Har sjølv verken jbl eller boston, men etter litt studering på diverse forum kan det virke som om jbl`n har best rykte, men kanskje ein noke framtredande og skrikande diskant. pressiserer at eg ikkje har høyrt nokon av dei mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 vet bare at decade spiller høyt og klart:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Skal du ha sub ved siden av, så vil boston holde lenge, delt på ca 80hz... skal du ikke ha sub, så gå for decade, og har du bil av typen cupe e.l (altså åpent bakover) så bygg en kasse på 110 liter til de, med 2stk 20cm lange, 10cm diameter rør, koble til en forsterker, og du vil få deg en stor overraskelse ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Har decade 595.. Veldig JBL lyd, litt sprø diskant kan du si. Og de spilelr helt villt høyt, om du har god forstekrer kobla til. Boston bruker å lage element med finere lyd i syns jeg. (kjenenr ikke den modellen som spørres om). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Sier meg enig med spurven, Decade kan spille usannsynlig høyt, men også som nevnt, med litt skrikende diskant.. Du får bare prøve deg fram, men Decade er helt kurante høytalere :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Gunnar Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Slenger meg med trådstarter og lurer selv på hvordan JBL Decade er:) Har tenkt å kjøpe de selv. Hvordan hadde denne forsterkern klart seg med Decade? (skal drive frontsett +Decade) http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=1888 Legger bare inn linken her så slipper jeg å lage en ny tråd:) Siter CV! Stroker PRO 15 Rockford Fosgate T40001BD Kinetik HC2400 Club 140dB+ :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Tror det skal fungere helt greit ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xstract Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 har nettopp kjøpt og montert JBL 6x9 decade i min opel vectra a, spiller veldig bra synest jeg, og de spiller sykt i volum spør du meg :) kanskje litt mer diskant en diverse andre 6x9 men visst du skal ha en sub så blir det nok bra, jeg skal ha det i senere tid så blir nok bedre da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aFFekak Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Jeg har Decade 595, og de spiller noe så inni ******* høyt! Kjempefornøyd me de selv!:) Men, om du finner noen Decade av den gamle typen, så spiller de enda bedre har jeg fått høre fra flere hold.. Siter RE Audio XXX | Hifonics XX Colossus II | Hertz HSK 130 | Alpine CDA-9855R | Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg