Gå til innhold

Særoppgave i norsk - Honda Magasinet - mye teknisk info

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden styrt mye med særoppgaven min i norsk (jeg går teknsik fagskole - bilteknikk).

 

Oppgaven var og lage et bil-blad, og lage som det som en nett side.

 

Egentlig hadde jeg ikke tenkt og legge den ut på nettet, men er mange som har kommentert at det var interessant lesestoff, så hvorfor ikke..

 

Her er den:

 

http://www.nippon.no/crxxx

 

Kom gjærne med komentarer (men jeg vet det er mange skrive feil :p)..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meget lite peiling på data, pluss at designet hadde null betydning for karakteren, så jeg brukte bare MS publisher med ferdig oppsett til og lage den. Også endre jeg litt på det da..

 

Men om jeg skulle laget en ny side hadde jeg ikke brukt publisher, antagelig Frontpage, for det har jeg brukt før, men publisher var eneste programmet vi hadde på skole PCene, og data avdelingen ville ikke instalere frontpage til meg.

 

Men takk for komentarene :D

 

Brukte ikke så ekstremt lang tid, tatt i betraktning at det er en særoppgave, siden jeg jobber ved siden av skolen ble det mye hast arbeid i siste liten. Så de siste to ukene jobbet jeg nesten hver kveld med det.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Ikke fått med meg denne posten jeg.

 

Som prosjekt eksamen laget vi en chip til bilen min og testet den på dyno (laget selvfølgelig masse ekstra styr ut av det (testet avgasser, regnet på priser, årsak til effekt økning i følge termodynamikken..osv)..

 

Har som smått begynt og tenke på å starte på høyskole, for å ta ingeniør utdannelsen. Når jeg var ferdig på fagkolen så var den noen som startet på HIST, og nå er de snart ferdig (trenger bare de to siste årene).

 

Men nå fikk jeg nettop høre at siden "alle" bilteknikk fagskolene er lagt ned er det alt for lite søkere på høyskolen (med fagskole bagrunn) til at det linjevalget er mulig og gjennomfør for høyskolen. Altså må jeg da ta forkurs og tre år på maskin linja på høyskolen.

 

Har du hørt noe om dette?

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke matematiske metoder 2 for å mekke på bil iallfall..

 

Spørsmålet er om du får relevant jobb i norge som står i stil til utdannelsen. Bachelor sjefsmekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men mekke bil det "kan" jeg.

 

Men maskin (barchelor) ingeniør har ingenting med bil og gjøre, så det spørs jo hva man legger i ordet relevant.

 

Men hadde jeg hatt den utdannelsen så hadde jeg antagelig fått jobben jeg nettop søkte på. Å da hadde jeg nå jobbet med godkjenning av om/opp-bygde biler hos "biltilsynet". Det må jo være relevant. Ellers så er det stillinger hos firma(et?) som bygger båt motorer i norge (men da må man jo flytte til Bergen :( hehe).

 

Men så finnes det hundrevis av kurante jobber som ikke er "relevant" (på kravftverk, offshore, og industri generelt).

 

Men jeg går også med tanker om å ta en mer bil eller motor spesifik utdannelsen i utlandet (sverige, england, usa), det hadde vært veldig gøy. Det som holder meg tilbake er vell at jeg tror det ville vært veldig vanskelig og fått en jobb som var relevant til det alikevell (omså i hele verden), også har jeg egnetlig ikke så lyst til å flytte til utlandet på permanent basis.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper norskkarakteren bare blir sånn middels, med mange særskrevne ord (f.eks bil blad i stedet for bilblad, motor skolen i stedet for motorskolen og synde bukken i stedet for syndebukken) og diverse og/å-feil. Bortsett fra en mengde slike relativt typiske rettskrivingsfeil så resten noenlunde greit ut språklig sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har fått karakter ja, og den var sikkert midt på skalan. Norsk kunnskapene min (spes rettskriving) er ikke bra.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke selve rettskrivningen som er det største problemet. Det er som nevnt over et overskudd av mellomrom. Det er veldig enkelt: Ord som uttales i ett ord, skrives også i ett ord. Det finnes noen unntak, men for alle praktiske formål er det slik. Jeg antar at du ikke tar tenkepause mellom ordene når du sier "hondamagasinet", og da skal du heller ikke bruke mellomrom når du skriver ordet. Hvis det er noen trøst så lider majoriteten av landets befolkning av orddelingssyndrom.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår