Gå til innhold

ulyd i motor...

Ranger emnet

[dEvil]

Anbefalte innlegg

Prøv en annen olje, noen sier de skal helle på tykkere olje men på min er det helt omvendt. Mistenkelig?

Funker ikke dette, og du har dårlig råd. Ta av topp-deksel, kam akslingen og løft ut løfterne og kok de i diesel. Gjerne i Mors fineste gryte.

Dynk de godt i olje når du monterer de, slik at det ikke blir en tørr-start.

Har du råd, kjøp nye istedet for å koke de! Koster ca 4-500 pr stk om jeg ikke husker feil.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by metz

har samme pakka jeg, og i går var det værre enn tidligere..

fikk også vite at det mest sannsynlig var den ene ventilløfteren. er dette noe jeg klarer å bytte aleine (har ikke stort peil på motor), eller bør jeg taue inn en kompis som har litt peil?

Kjøp deg reperasjonshåndbok fra Haynes, har du den klarer du det meste.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har tikking gitt.. akuratt samme jeg og.. men har ikke gjort noe med det.. kan jo være tegn på "dårlig" olje ell gammel olje..

Min tikker mest mens den er kald.. men det er den veldig lenge også på sommern.. noe rart med det der gitt.

har en delbil med overhalt topp har vurdert og ta den over fra den, for der var det nye ventil løftere og alt men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min tikka så vidt det var littegrann.. dro på torshov og kjøpte en boks med no smørje til å helle på.. no wynns shit trur jeg.. skulle visst liksom vekke løftera til liv eller noe.. funka som faen gitt

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av olje-lokket øverst på motoren og start opp fort deg ut og hold ett hvit papir 10cm over åpningen, dra i gassen.. kommer det oljesprut så har du kanskje gjennomslag i motoren. Mulig det forårsaker tikkingen?? Da kan man kast motoren.. Moi :)

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider