Roy Drage Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan det virker med toll/moms på varer man handler på ebay? Er mye billigere med klarglass lykter og avantgarde grill der.. Så det jeg lurer på er om det kommer til å lønne seg å handle der istedenfor i norge? Eller går det opp i opp med frakt og toll? Er takknemli for alle svar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovregubben Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Ser at innlegget ditt er gammelt,men gir deg svar for det. Har handlet bildeler på Ebay i mange år,og prisene varierer jo noe. Det du må tenke på er at varer du bestiller fra utlandet med verdi over nok.200,- ikke er tollfritt. Alt over 200,- blir ilagt 25% mva + postens gebyrer ved fortolling. Ellers så er gavesendinger fra utlandet tollfrie så lenge beløpet er under Nok.Kr 1000,- Har du bekjente i utlandet,så få de til å sende deg dette som gave,men dette må spesifiseres på fraktpapirene. Lykke til! Challenger@online.no Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hvordan er det å få inn deler som er brukt? DVS: to små elektriske motorer på størrelse med en datamus, og brukte sikkerhetsseler? Kan jo være umulig å få vite verdien på slikt ? Eksempel: Jeg skal installere elektriske seler til bilen min, trenger bare de siste delene som er 2 små motorer og 2 skinner. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovregubben Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Finner du disse delene i utlandet,er det enkel regnemåte. Legg sammen verdien av det du kjøper(Omregnet til Norske kr.) samt frakt til Norge. Om dette tilsammen overstiger Nok.200 må du betale 25 %mva samt postens gebyrer når det ankommer Norge. Mvh Pål Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg