Gå til innhold

Saab 900 combi. Sinfoni, Morel, Zapco, Pioneer

Ranger emnet


LBjordal

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ein Saab 900 til bruksbil/pendlerbil, satser på å få litt godlyd i denne. Bilen er av 5 dørs typen med stor luke bak.

 

Har tenkt å plassere mellomtone og diskant på dashbordet (orginalplassering) og 9" i hattehylla? samen med 12" Zapco i-12D

 

Er litt skeptisk til 9" i hattehylla pga det "baktunge" lydbildet, ellers er eg usikker på korleis eg best skal plassere suben. (oppover, bakover, kanskje litt på skrå frammover over bakseteryggen?)

 

Morel elate 9-3

Sinfoni Amlitude 150x2

Zapco Dc 1000x4

Zapco I-12D

 

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elate 9-3 er et 3-veis høyttalersystem og burde ikke deles opp med å ha midbassen i andre enden av kupeen som mellomtone og diskant. Du vil da få lyd fra 300Hz og oppover foran, og fra 300Hz og nedover bak. Blir helt feil.

 

Om du skal ha 9" foran blir det mye modifiseringer ser jeg for meg. Hva med å bytte ut til 6,5" Elate? :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk shift og 2 samtidig.

 

12", 9".

 

 

Takk, takk, regner meg sjølv som oppegåande på data, men har vist ikkje studert tastaturet godt nokk.:)

 

Elate 9-3 er et 3-veis høyttalersystem og burde ikke deles opp med å ha midbassen i andre enden av kupeen som mellomtone og diskant. Du vil da få lyd fra 300Hz og oppover foran, og fra 300Hz og nedover bak. Blir helt feil.

 

Om du skal ha 9" foran blir det mye modifiseringer ser jeg for meg. Hva med å bytte ut til 6,5" Elate?

 

Tenkte det samme sjølv, men har en medfødt "sperre" for å ødelegge ting eg ikkje enkelt kan ordne, derfor vil eg ikkje modifisere framdørene f.eks. Kan bruke dørtrekk fra en delebil, men den har blått interiør og ikkje rødt som det er i turboen, det blir for rart.

 

Eit anna poeng er vel at sjølv med 9" i dørene vil dei kome litt langt bak.

 

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår