Gå til innhold

s60 motor i 240?

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var da kjipt.....

Vil ha R motor...!! Som er godkjent.

Jeg ville også satset på 850 motor isteden, da kan du også bruke sprutet.

Tviler på du kan bruke s60r sprutet, da det nok er integrert med alt fra sentrallås til airbags.. Kanksje ikke helt så ille, men..

Du kan for all del søke og skrive i søknaden at du vil justere ned turbotrykket til du er under grensen på 220hk/280nm.

ps. det blir billigere å satse på 4'er, om effektmålet ditt er "normalt", men til gjengjeld er hvitblokk fetere, bruker gjerne mindre bensin og er en bedre balansert motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre en og få den justert og bremset til under 220hk. min er jo godtjent med 6 er og dobbelturbo. og den har jo 204hk uten turbo.wwq

det kan vel gå:P men S60R motorn er vel orginalt på mer en 220 og er levert med turbo... veit ikke hvordan BT stiler seg til det?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT ser da ikke forskjell på hvilken 5er du har... har gått for mye skole de....

hehe det var en god en:) da kan du jo bare si jeg "har 850 T5 motor jeg" da er det 0 problem å få d godkjent;)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det var en god en:) da kan du jo bare si jeg "har 850 T5 motor jeg" da er det 0 problem å få d godkjent;)

Er vel ikke så enkelt tror jeg, det er jo 225hk i T5. Du kan si at det er en 2,0 med lavtrykksturbo,den er det vel 170 eller 180hk i, du må bare forandre på stemplinga på motoren. De er like å se på bortsett fra turbon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så enkelt tror jeg, det er jo 225hk i T5. Du kan si at det er en 2,0 med lavtrykksturbo,den er det vel 170 eller 180hk i, du må bare forandre på stemplinga på motoren. De er like å se på bortsett fra turbon.

er en god del som har fått dette godkjent så d skal vel ikke være no problem tenker jeg

BMW 318 is Coupe (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det folk sier her, vedr. bremsing til lavere effekt, så må jeg bare tipse dere om at det vil komme regelverk der dette ikke lengre vil fungere.

Det nye regelverket er nemmelig at effekten som gjelder, er den som er høyest av enten nåværende effekt eller originaleffekt.

Dvs. en nedtirmmet t6 motor vil i fremtiden ALDRI bli godkjent i en volvo 240.

Videre, heter det seg at det ikke med enkle hjelpemiddel skal være mulig å øke effekten.

Yep, heia Norge!

SFOOR er ikke ute for å hjelpe billistene, sånn som jeg har forstått det.

Om 850 lavtrykksturbo motor er samme inni som en t5 eller en r motor, ville jeg valgt den med lavest effekt som utgangspunkt og godkjent denne i original stand.

I ettertid, kan man da søke om å øke effekten til da feks. 220hk, eller man kan bare få en effektmåling på 220hk eller mindre, ved godkjenning.

Problemet ved 220 turbohester i en 5/6cyl, tror jeg blir momentet.

280nm er max man får godkjent, uten tũv.

Volvo vil ikke gi oss spesialgodkjenning og b.t. krever da spesialgodkjenning til det aktuelle kjøretøy, om man skal godkjenne noe utover det volvo gir som fabrikkgodkjenning (les godkjente produktendringer).

Ja, jeg vet det er kjipt og kjedelig, men sånn er det. Man kan krangle og stresse, eller man kan gjøre det enkelt og greit, godkjenn den med max 220hk og max 280nm, så kan dere heller krangle med b.t. i ettertid og heller prøve å få godkjent en eventuell effektmåling.

Vær ellers obs på at om en bil er importert, er det f.reg. i Norge som gjelder for effektøkning, ikke bilens alder, som mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...