Gå til innhold

Krasjet ny bil etter 22timer, men er det forhandler sin feil?

Ranger emnet

Spanjis

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Passat 1.8I i går, etter 2 min kjøring merket jeg at det var noe gale med bremsene, leverte den straks inn hvor de konstanterte at bremseskiven var skjev, de fikset det og jeg kunne hente den etter 30min.

I dag merket jeg en svak kvine/pipe-lyd fra samme plass når jeg kjørte sakte og bremset. Selve ulykken skjedde da jeg kjørte i 60kmt i 70kmt pga. snøfall, kom mot en sving og skulle bremse ned, da tok den kraftig til venstre og rett i autovernet, helt merkelig, hadde med vitner som kan bekrefte bilens merkelige oppførsel.

Det var høyre bremseskive som var defekt i går, og det kom lyd fra samme side i dag.

Skal høre med bilforhandler i morgen. Bør jeg levere bilen på et annet verksted først, tilfelle det skulle vise seg at det kan bli en sak ut av dette?

Noen som vet hva en front- og bakskjerm koster til en Passat 1.8I Highline 98 modell?

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sterke tvil om at du kan laste forhandleren for krasjen din (men det er jo lov å prøve seg). Hvis bilen bremset så skjevt at den var uforsvarlig å kjøre skulle du latt den stå og fått forhandler til å hente den og fikse den.

Og hvilke verksted er det som bare bytter bremseskiven på den ene siden?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sannelig jeg ville tatt kontakt med Biltilsynet og bedt de å sjekke bilen for her må noe være skikkelig galt.

Vet ikke hva slags verksted du har brukt, men er det et drittverksted kommer du sikkert ingen vei.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene kjøres jo inn etterhvert, men kanskje de bare har byttet skive og klosser på den ene siden foran, det pleier vel neppe å være så lurt..

Er vel normalt at bremser på samme aksling skal byttes samtidig..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bremser lager lyder og dem "hogger" mer når man bremser.

Hvis du har ligget i et pelt med hjulspor så kan det være at det ene hjulet har vært utenom sporet og dermed når du bremset vil bilen automatisk dra til den siden hvor det er mest grep.

Be NAF se på bilen.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. slik du forklarer hva som skjedde tilsier at du har full brems på venstre hjul og heller lite på høyre.. vil nok anbefale og få de "rette" til å ta en titt på bremsene foran og få dems mening.. man bytter ikke brems på bare en side.. man bytter likt på samme aksling,for å unngå ulikheter.

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne lovboken og finn forbrukerkjøpsloven, så finner du det ut. Det er en vesentlig feil med bilen som du ikke har fått vite om, så du har vel krav på reperasjon av bremsene hvertfall. Men om du har krav på erstatning etter ulykken, det er jeg ikke sikker på. Det høres jo ut som det er den vesentlige feilen som gjorde at du kræsjet, så kanskje.

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fører av bilen som er ansvarlig for at den er i forskriftsmessig stand.

Så med en gang du tok nøkkelen i tenningen og begynte å rulle, så rullet du på ditt ansvar. Hvis bremsene var defekt, så var det ikke din feil men ditt ansvar.

Jeg pleier alltid ta bremsetester etter bremsene er fiklet med, samt noen ganger på dårlig føre.

Hogg inn bremsen og se hvordan bilen oppfører seg på et rett og oversiktelig strekke i sakte fart. Bedre å finne det ut der og da enn i en nødsituasjon.

I Bergen er det utrolig glatt i vegbanen for tiden. Kjører man ikke etter forholdene der så går man rett ut.

Har en HiAce varebil med helt nye piggfrie dekk. Jeg fikk en mindre sleng på bilen, motorvegen mot åsane igår da jeg skulle bytte felt i 40 km/t. Fikk heldigvis rettet den opp fort. Bakhjulsdrift og lett i rompa er farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider