thomasd Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hei har en vamp 12 tommer basser som jeg kjøpte får ganske lenge siden. Ellementet heter Wolf f12. Det fulgte ikke med noe bruksanvisning som det stod ohm impedans og den har dobble talespoler og står ikke bak på ellementet og finner ikke info på nettet. Noen som vet noe om ohm imedans på den basseren? fant den fram igjen etter at jeg hadde gitt den opp før en gang. Da jeg testet den sist fikk jeg ikke noe god lyd og forsterkerene jeg har prøvd med klarer ikke ellementet men vet jo ikke hvordan jeg skal få koblet dette riktig uten info om ohm impedans. Kan noen hjelpe takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 De fleste vamp er vel dobbel 4 ohm. Det er i hvertfall Vamp dc-12. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 er jo mulig å måle spolene også da;) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasd Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Takk får svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 2 x 4 ohm, ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 er jo mulig å måle spolene også da;) Hvis du måler impedansen på et høytalerelement med et vanlig multimeter med ohm funksjonen, får du da riktig riktig resultat ?????????????????? Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hvis du måler impedansen på et høytalerelement med et vanlig multimeter med ohm funksjonen, får du da riktig riktig resultat ?????????????????? bortimot ja... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hvis du måler impedansen på et høytalerelement med et vanlig multimeter med ohm funksjonen, får du da riktig riktig resultat ?????????????????? nei, du vil da måle DC-resistansen til spolen, som normalt ligger noe under impedansen. et element med 4 ohm impedanse for eks vil normalt måle 3.2-3.8 ohm DC-resistanse. Så selv om du får noe "feil" resultat, er det fremdeles veldig lett å finn svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Fint at du fikk svar på dette Thomas.. Men vi prøver fortsatt med Soundmagusen min før du i det hele tatt gidder å tenke på kjøp av forsterker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg