Gå til innhold

Hvordan bygge om til innsprøytning?

Ranger emnet


JBL

Anbefalte innlegg

Litt bakgrunnstoff.

Jeg holder på å leker med tanken på å turbokonvertere min 1.2l OHV Opel motor.

Siden en trykkforgasser som passer er dyr, og vanskelig å skaffe brukt så vurderer jeg innsprøytning.

 

Vet at dette systemet ikke er det beste, men til en effekt på rundt 100hk + med turbo burde det holde.

 

Kan noen gi meg en god forklaring på hvordan bygge om fra forgasser?

Hvilke biler hadde dette systemet standard som jeg kan ta deler fra?

 

bosch.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har jeg lurt på en gang for noen år siden også, men ble anbefalt å bygge om en volvo stromberg i stedet. dette gjøres visst ved å ta av "huset" chokearmen sitter på, og tette hullene bak der med noe skrue og sikaflex eller noe. har ikke prøvd dette, men har hørt flere som sier det går fint. og evt en dyse med bryter eller temp sensor til kaldstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kadett C ja.

Tja, med tanke på effekten og oppkobling så blir det lettere.

Men da må det byttes girkasse, mellomaksel, bakaksel ++

 

Tanken med prosjektet er å bygge turbo og innsprøytning på en motor der det ikke er verdens undergang om den raser.

Er mest for læringen og at det er litt spesielt sin skyld.

 

Man må jo lære å krype før man kan gå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kadett C ja.

Tja, med tanke på effekten og oppkobling så blir det lettere.

Men da må det byttes girkasse, mellomaksel, bakaksel ++

 

Tanken med prosjektet er å bygge turbo og innsprøytning på en motor der det ikke er verdens undergang om den raser.

Er mest for læringen og at det er litt spesielt sin skyld.

 

Man må jo lære å krype før man kan gå. ;)

 

Nå ser ikke jeg problemet med å rase en omegamotor heller da, det finnes vel nok av dem :) Så kan du jo sikkert få tak på en hel delebil ganske billig..

 

Men skjønner jo godt at du vil bygge noe spesielt og lære, blir vel nok bygging selv om du ikke også skal bytte motor og drivverk :)

 

Lykke til :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg vil ta motet fra deg, men faktum er at når du har fått samma ytelse fra 1,2L motoren din som et av de større motor alternativene som går å få inn, så har du faktisk brukt mer penger enn et motorbytte ville gått løs på.

 

hva med å vurdere en GT-E, GSI eller til og med en Calibra turbomotor i steden for å prøve å skvise 100hk ut av 1,2literen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår