JBL Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Litt bakgrunnstoff. Jeg holder på å leker med tanken på å turbokonvertere min 1.2l OHV Opel motor. Siden en trykkforgasser som passer er dyr, og vanskelig å skaffe brukt så vurderer jeg innsprøytning. Vet at dette systemet ikke er det beste, men til en effekt på rundt 100hk + med turbo burde det holde. Kan noen gi meg en god forklaring på hvordan bygge om fra forgasser? Hvilke biler hadde dette systemet standard som jeg kan ta deler fra? Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Ingen som kan hjelpe? Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Må vell bytte alt fra toppen og opp-over...? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SieRRa-rollercam Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Koble forgasseren før turboen ,så slipper du trykkforgasser eller ombygging ! Volvos stromberggassere b20,21,23 fungerer godt til et slikt prosjekt vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Skal ikke ha forgasseren før turboen. Lurer mer på hvordan jeg bygger om til denne typen innsprøytning og hvordan den vil fungere sammen med turbo. Om det trengs tillegsdyse, og hva jeg trenger av deler. Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 dette har jeg lurt på en gang for noen år siden også, men ble anbefalt å bygge om en volvo stromberg i stedet. dette gjøres visst ved å ta av "huset" chokearmen sitter på, og tette hullene bak der med noe skrue og sikaflex eller noe. har ikke prøvd dette, men har hørt flere som sier det går fint. og evt en dyse med bryter eller temp sensor til kaldstarter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Ja, har funnet ut hvordan man bygger om strombergforgasseren sånn at den tåler turbotrykket, men tror den blir litt stor til 1.2l motoren.. Har også funnet en trykkforgasser som går rett på org. innsuget fra Renault 5 GT-Turbo. Umulig å finne brukt, dyr å kjøpe ny. Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Er forresten åpen for andre innsprøytningsløsninger... Hvordan gjøre det med oppkobling av det elektriske, signal og slikt? Må isåfall lage et nytt innsug, og siden syl. 1&2 og 3&4 har felles innsugskanal så burde jo noe slikt fungere? Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Er sikkert lettere å bruke et system som allerede er satt opp for ladetrykk? Mono-Jet er ikke det. Mono-Jet finner du på Polo, Golf og Passat fra 88-89 og oppover Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Ja, som et vanlig innsprøytningsystem med dyser hadde vært d beste. Må uansett ordne nytt innsug, og det burde jo fungere greit som på tegningen jeg har laget ovenfor, med y-ledd? Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 79mod er en Kadett C? eller? Blir det ikke mye lettere å bare bytte til en større motor? fra omega eller noe? (bortsett fra at du må ha 1.6 bakaksel med skiver, men det må du vel om du skal ha 100+ hk uansett) Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Kadett C ja. Tja, med tanke på effekten og oppkobling så blir det lettere. Men da må det byttes girkasse, mellomaksel, bakaksel ++ Tanken med prosjektet er å bygge turbo og innsprøytning på en motor der det ikke er verdens undergang om den raser. Er mest for læringen og at det er litt spesielt sin skyld. Man må jo lære å krype før man kan gå. ;) Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Kadett C ja.Tja, med tanke på effekten og oppkobling så blir det lettere. Men da må det byttes girkasse, mellomaksel, bakaksel ++ Tanken med prosjektet er å bygge turbo og innsprøytning på en motor der det ikke er verdens undergang om den raser. Er mest for læringen og at det er litt spesielt sin skyld. Man må jo lære å krype før man kan gå. ;) Nå ser ikke jeg problemet med å rase en omegamotor heller da, det finnes vel nok av dem :) Så kan du jo sikkert få tak på en hel delebil ganske billig.. Men skjønner jo godt at du vil bygge noe spesielt og lære, blir vel nok bygging selv om du ikke også skal bytte motor og drivverk :) Lykke til :) Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Jo, takk. :) Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Ikke det at jeg vil ta motet fra deg, men faktum er at når du har fått samma ytelse fra 1,2L motoren din som et av de større motor alternativene som går å få inn, så har du faktisk brukt mer penger enn et motorbytte ville gått løs på. hva med å vurdere en GT-E, GSI eller til og med en Calibra turbomotor i steden for å prøve å skvise 100hk ut av 1,2literen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.