Gå til innhold

Audi 80 1992 mod. vurderer kjøp hjelp?

Ranger emnet


Imsdal40

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg bør tenke på hvis jeg skal kjøpe en slik bil? Er ikke så god på området enda, men håper å utvikle meg :)

 

Vil jeg finne mye rust på disse? Hva med forsikring? Bensinbruk? "forfaller" bilene fort eller pleier de å holde seg godt?

 

Ble også litt skeptisk med tanke på fine bilder i annonser til veldig lave priser. For meg virker det for godt til å være sant..

 

Har ikke den største inntekten, siden jeg går på vgs, men liker veldig godt Audi sine biler...

 

Håper noen kan gi meg en liten pekepinn på om dette er ett dårlig valg for en "begynner bil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo endel forskjellige varianter av disse modellene, enten quattro/ikke, motorstørrelse, etc.

 

Skal ikke være noe særlig rust å finne på disse da de er galvaniserte, men har det vært tidligere skader kan det nok dukke opp noe, også så smått i hjulbuer og frempå dørene om der ikke har vært skvettlapper.

 

Forsikring og bensinforbruk avhenger også helt av modell du velger, 2,3 femsylindret quattro bruken endel mere bensin enn 2.0E fwd, men på en annen side har man jo mye mer igjen for quattroen ved bruk og vil holde seg bra i pris med tanke på videre salg.

 

Forfallet kommer helt an på historikken og hvor flink man er selv til å ta vare på farkosten...

 

Skal du ha billig begynnerbil er ikke 2.0E fwd så dyre, så ikke bli skremt av fine biler på bildene, men dess finere og mere utstyr de har går nok prisen litt opp også.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror ikke det er noen grunn til å bli skremt av fine bilder av disse bilene, mange gamle gubber og familiefolk har hatt disse bilene lenge, og tatt godt vare på dem.

 

Så lenge du greier deg uten quattro og femmer, som er de som vanligvis er "ungdoms-kjørte", bør det ikke være noe problem å finne en veldig fin og billig bil.

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår