Gå til innhold

GTi 8v eller 16v?

Ranger emnet

cokeloop

Anbefalte innlegg

har eid 3 gti 8v og 3 gti 16v og må si at 16v'ene er mye mere morro motor en 8v . klart 8v har mere på bånn. men når du først får turtall på en 16v så har du det jævla morro.

og klart man merker forskjell på 112 vs 139 hester. en trimma 8v vil holde følge med en 16v. men tenk deg da en trimma 16v :p

vr6 er morsom motor. men bilen blir så alt for framtung. nevnte jeg understyrt? ;)

motor er uansett ikke et stort problem når det gjelder golf. nok av de rundt om på markedet. derimot rustfri og fine karosserier som ikke trenger #"(/("=( mye arbeid er det verre med. er alt for mange rustfeller å gå i. bilene har jo runda 20 år mange av de.

Lykke til videre i jakten på bil. jeg hadde gått for 16v enda en gang skulle jeg kjøpt ny. eneste som kunne bikka meg utenom hadde vært en rallye med lysholm kompressor *sikle*

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ref HF_rallye? :D

men ofte bare penga som bestemmer. 16v pleier gjerne å koste litt mer enn 8v, med mindre den er i dårlig stand.

hf_rallye ja. fy faen den bilen var rå.

16v koster litt mere ja. men man kan komme over eksemplarer som er teknisk fine og lit småbulker for en billig penge. kjøpte nylig en 16v firedørs med litt bulker her og der for 5 lapper. rust var det ikke noe å se av. i hvertfall ikke noe store greier. og motoren var i bra stand. men, denne er jo solgt videre for lengst og de delene jeg skulle ha fra den er over i min ;)

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hf_rallye ja. fy faen den bilen var rå.

ja, sikla litt på den selv. synd det gikk som det gikk:(

anyways, 5 lapper for en 16v uten rust er et røverkjøp. litt småbulker er lite å tenke på i forhold til all rusta som kunne vært der. alternativet er selvsagt å kjøpe en strøken 8v + alt av deler til 16v og bygge om, men da blir kostnadene sikkert i nærheten av det man kan få en kurrant 16v for.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider