Gå til innhold

Hjelp! Jeg kommer meg ikke ut av Golfen

Ranger emnet

kremt

Anbefalte innlegg

Var nettopp ute og kjørte med Golfen og da jeg var ferdig med å kjøre så skulle jeg jo selvsagt ut av bilen, tok tak i døråpneren men det var ingenting som skjedde? :hvaskjera

Virker som det er noe som er hoppet av eller røket av wire eller noe sånt inni der? :hvaskjera

Håper på god hjelp :thanks

(Da jeg ikke vet hvor lenge jeg gidder å krype ut av venstre bakdør :puke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp ute og kjørte med Golfen og da jeg var ferdig med å kjøre så skulle jeg jo selvsagt ut av bilen, tok tak i døråpneren men det var ingenting som skjedde? :hvaskjera

Virker som det er noe som er hoppet av eller røket av wire eller noe sånt inni der? :hvaskjera

Det er vel mulig at dørhåndtaket ditt har fryst? Ta og la bilen stå gå til det blir god og varm inne, evt sett inn bilen å la den tine.

At dørhåndtakene fryser er ikke noe nytt på VW, har en 96 Polo med samme problemene. Det er bare å smøre opp alle bevegligedeler med feks teflonspray... ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjore det samme.

skulle ut av bilen på en bensisntasjon. jeg så til min stor forskrekkelse at ikke dørene forran vill gå opp. så jeg krøp bak i baksete og prøvde å komme meg ut det, men fikk ikke opp de dørene heller. så etter en liten stund med grubling fant jeg ut at bilen var låst :D følte meg litt dum da jeg kom ut av baksete av min egen bil.

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine framdører fryser med en gang det blir mildvær. -5 til 0. Har vært rundt -15 til -20 grader her en stund nå å da frøs de aldri.

Bakdørene har aldri frøset. Lurer på om det kan være noe med at det er mer slitasje på framdørene ?

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med det samme som CrazyLoff gjorde, når det var mildvær, akkurat rundt 0 +- da frøys dørene mine, slik at det ikke var no tak i dørhåndtakene som du beskriver. og iogmed at jeg ikke har bakdører, og en bakluke som ikke liker kaldt vær, så blei dette fort et ganske stor problem!

Men jeg spraya litt låsespray akkurat i hengslene, å etter det, så har det aldri vært noe problem!

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg var sikker på at du satt inni bilen nå med Internet på mobilen og ikke kom deg ut.. :D

Hadde samma problem i fjor sommer, da nekta til tider førerdøra å åpne seg..

Btw, det er vel raskere og mer praktisk å gå ut på passasjersiden fremme, enn å drive å krabbe baki?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet i jobb bilen VW Caddy :p

Må sitte i den avogtil, til den er skikkelig god og varm. Da går døren opp uten problemer. Og der fryser begge dørene til, og jeg kan ikke krabbe ut gjennom bak døra :p En annen på jobb, måtte gå ut igjennom vinduet

Eirik.

VW Passat 2.0 2007.

Volvo V40 1.8 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet, bare jeg dro ut hele låssylinderen i samme slengen

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks

STOR takk til dere alle!

Når jeg kom ut igjen og skulle kjøre så tok jeg og dynket låsen med guffe fra biltema, og da funket den igjen!

Jeg var nesten sikker på at noe inne i døra hadde hoppet av, wire / stag / elns, men tydelig at det ikke var det da ;)

Hjalp vel kanskje på at det var tropisk i bilen en stund også, ble varmt gitt når jeg stod en halvtime i kø :boxers

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article793332.ece :deng

Nok en gang takk!

:thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, det er vel raskere og mer praktisk å gå ut på passasjersiden fremme, enn å drive å krabbe baki?

Problemet er bare at høyre fordør har sluttet å låse seg opp den siste tiden :hvaskjera

Bra du kom deg ut til slutt :)

Kommer meg alltids ut men på hvilken måte :boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider