Gå til innhold

Hjelp! Jeg kommer meg ikke ut av Golfen

Ranger emnet

kremt

Anbefalte innlegg

Problemet er bare at høyre fordør har sluttet å låse seg opp den siste tiden :hvaskjera

Har samme problemet, men bare høyre fordør og noen ganger bakluka. Rart ass, pleier og fyre full varme mot døra med varmeapparatet da, men kjipt når folk må hoppe over fra andre siden hele tiden da..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Faen, da har problemet begynt på nytt igjen angry2

I dag var det rundt 9 minusgrader.

Fikk opp døren fint før jeg startet bilen, men etter å ha kjørt et stykke var det ikke sjanse.

Guffet på med WD40 inne i låsekassen i går uten at det hjalp en døyt.

Er det noen som vet av en måte å fikse dette på sånn at det varer en stund ?

Jeg hater å måtte krype ut på passasjersiden, vil helst at ingen skal se meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det her, har aldri hatt det problemet på noen av mine golf'r.. Tingen er å holde seg unna ALT som inneholder alkoholholdig smøremiddel, det tørker ut metallet i låsene, og da trekker det fuktighet ;)

Nå har jeg ikke noe WD40 her, men vil tro det også inneholde alkohol av noe slag, bruk en tynn olje, noe ala symaskinolje, eller våpenolje, har alltid brukt det, og det funker gull for meg :)

Kanskje det er på rett plass med en liten Stickytråd med vintertips for Golf ;)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i motor fra NAF, at man kan bruke elektrikerteip over låsen når man vasker bilen.

Har ikke prøvd det selv, men kan kanskje være en ide:)

Som Kremt sier, så er det også lite smart å bruke Defrost istedenfor låsolje.

Defrost er kun i apsolutt nødstilfelle siden den er blandet med stoffer som løser opp gammel olje/smøring.

Har hørt om folk som har helt på bensin type zippo, for så å tenne på...... det var den døra.

"edit : var ikke kremt men hurricane som nevnte det"

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yodude: Jeg bodde et par år i Vadsø i Finnmark, og hadde med en bil fra Bergen dit. Låsene på den likte IKKE den første vinteren. Her er mine tips:

1. Forebygging: Åpne låsen (du må nok av med dørtrekket, sørg for at det er tørt. Dytt inn smørefett (ikke noe tyntflytende piss). Vet ikke hvor enkelt det er å komme til låsen i dørene dine. Husk at det kan like gjerne være "dørlukkeren" som selve låsen som kan være problemet.

- Og ja, teip over nøkkelhullene når du vasker bilen funker!

2. Hvis låsen er frosset:

- Varm opp nøkkelen med en lighter. Stikk den inn og vri forsiktig. Gjenta.

- Sprut inn litt låsolje/våpenolje. Ikke låsespray! Som nevnt tidligere i denne tråden løser det opp fettet og sørger for at det blir enda enklere for vann å trenge inn i mekanismen.

3. Nødløsninger:

- Hårføner

- Blåselampe

- Sveiseapparat

- Stein (til å knuse ruta med. Husk å ikke knuse ruta i førerdøra. Jævlig å sitte på glasskår.)

- For viderekommende: Kreativt bruk av sprengstoff.

Lykke til!:yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yodude:

2. Hvis låsen er frosset:

- Varm opp nøkkelen med en lighter. Stikk den inn og vri forsiktig. Gjenta.

3. Nødløsninger:

- Hårføner

- Blåselampe

- Sveiseapparat

- Stein (til å knuse ruta med. Husk å ikke knuse ruta i førerdøra. Jævlig å sitte på glasskår.)

- For viderekommende: Kreativt bruk av sprengstoff.

Lykke til!:yodude:

Ville vært forsiktig med å varme nøkkelen om bilen har startsperre :D

En annen ting med de som har sentral-lås (mulig i dem uten også) er at det sitter en padleåre lignende sak i låsen som er av aluminium, som ikke er spesielt glad i kulde og brutalitet *knekk*

Men Nødløsningene hørtes geniale ut :ratatatat

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider