Mustang95 Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Får håpe niplene holder seg stive hele tiden da :titties: Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Det på bildet er ikke noe pynt... http://www.kollevold.no har AN koblinger og slanger fra Goodridge. er slangene presset på koblingene liksom en hydraulikkslange? eller bae tredd/skrudd på? slik at man bare trenger koblingene og løs lengde med slange? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Er tess-slanger jeg har nå, og de sprekker pga varmen..Blir helt morkne. Mulig løsningen blir å flytte boostcontroller lengr unna turboen. Da har du kjøpt feil slanger helt enkelt. Dra på TESS og si du skal ha slange som tåler litt temperatur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 er slangene presset på koblingene liksom en hydraulikkslange? eller bae tredd/skrudd på? slik at man bare trenger koblingene og løs lengde med slange? Slangen tres på ene delen av koblingen, så skrus den andre delen over og strammer til. Så på en måte er svaret, begge deler :) Du kjøper slange og koblinger, og setter dette sammen etter behov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Slangen tres på ene delen av koblingen, så skrus den andre delen over og strammer til. Så på en måte er svaret, begge deler :) Du kjøper slange og koblinger, og setter dette sammen etter behov. oki:) men hvordan er dimensjnene, ser de oppgis i fks 6AN 12AN osv? metrisk eller tommer evt rørgjenger? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 oki:) men hvordan er dimensjnene' date=' ser de oppgis i fks 6AN 12AN osv? metrisk eller tommer evt rørgjenger?[/quote'] noen som har peil på dette? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 AN står for Army/Navy eller Air Force/Navy og er sterkt forenklet vanlige JIC-koblinger produsért etter MilSpec. AN bruker sylindriske tomme-gjenger (55 graders vinkel om jeg ikke husker feil) og jeg tror de tetter med både O-ring og 37-graders konvekst/konisk sete som deforméres (crush seal) når koblinga teites til. Men i praksis, her i Europa er man ofte bedre tjent med å bruke vanlige BSP-koblinger grunnet pris og tilgjengelighet, spesielt hvis man finner de i aluminiumsutførelse for å holde vekta nede. AN er ingenting annet enn bling (OK, funksjonen er god, det skal de ha), men saken er dén, at i USA, hvor man oftest ser slike koblinger i biler, er prisen og tilgjengeligheten på AN-deler vanvittig god. Pluss at den vanlige Amerikanske NPT-standarden som tetter med koniske gjenger ofte ikke er vélegnet å bruke i biler grunnet vekt/størrelse og vibrasjonsmotstandigheten (men det finnes flere unntak). Stålomspunne' slanger trenger man iallefall ikke på grunn av arbeidstrykket; det er litt forskjell på 5-6 bars oljetrykk i en bilmotor og >400 bars arbeidstrykk i kraner og gravemaskiner/annen tung-hydraulikk. Slangen man burde spørre etter når man valser inn på nermeste hydraulikk-sjappe heter "PTFE". Den har teflonlaminért innside og er tilfeldigvis også stålomspunnen utvendig. PTFE'en tåler ofte sinnsyke temperaturer (tenk: oljeretur fra turboen) og har også temmelig lav vekt per meter. Prisen er derimot en hel del høyere enn normal hydraulikkoljeslange (men den igjen tåler ofte ikke høy nok temperatur). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 AN står for Army/Navy eller Air Force/Navy og er sterkt forenklet vanlige JIC-koblinger produsért etter MilSpec. AN bruker sylindriske tomme-gjenger (55 graders vinkel om jeg ikke husker feil) og jeg tror de tetter med både O-ring og 37-graders konvekst/konisk sete som deforméres (crush seal) når koblinga teites til. Men i praksis, her i Europa er man ofte bedre tjent med å bruke vanlige BSP-koblinger grunnet pris og tilgjengelighet, spesielt hvis man finner de i aluminiumsutførelse for å holde vekta nede. AN er ingenting annet enn bling (OK, funksjonen er god, det skal de ha), men saken er dén, at i USA, hvor man oftest ser slike koblinger i biler, er prisen og tilgjengeligheten på AN-deler vanvittig god. Pluss at den vanlige Amerikanske NPT-standarden som tetter med koniske gjenger ofte ikke er vélegnet å bruke i biler grunnet vekt/størrelse og vibrasjonsmotstandigheten (men det finnes flere unntak). Stålomspunne' slanger trenger man iallefall ikke på grunn av arbeidstrykket; det er litt forskjell på 5-6 bars oljetrykk i en bilmotor og >400 bars arbeidstrykk i kraner og gravemaskiner/annen tung-hydraulikk. Slangen man burde spørre etter når man valser inn på nermeste hydraulikk-sjappe heter "PTFE". Den har teflonlaminért innside og er tilfeldigvis også stålomspunnen utvendig. PTFE'en tåler ofte sinnsyke temperaturer (tenk: oljeretur fra turboen) og har også temmelig lav vekt per meter. Prisen er derimot en hel del høyere enn normal hydraulikkoljeslange (men den igjen tåler ofte ikke høy nok temperatur). har BSP koblinger samme tilkoblingen til slanger som AN? slik skru tighting? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det har jeg ikke vært borti, nei. Det vanlige er at man presser ei hylse utenpå slangen/koblingen; om noen form for skru-tetting-system finnes med BSP-anslutning er jeg slett ikke sikker på. Jeg visste faktisk ikke at AN-koblinger bare kan skrus rett på uten noen pressing; dette gjør de jo desto mere attraktive for bilbruk siden man blant annet slipper unna hydraulikkfirmaets gebyr for å presse hylsene. Det jeg imidertid ER sikker på, er at det finnes utallige løsninger på markedet. Om du valser inn på nermeste hydraulikkfirma kan de helt sikkert der og da lage en løsning som fungerer bra til en overkommelig pris (noe annet enn jeg kan si om AN-delene som er priset vél høyt og har lav tilgjengelighet her til lands). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.