Gå til innhold

Problem

Ranger emnet

MaDDoG

Anbefalte innlegg

Har et problem med min audi coupe quattro 1985. Motoren går som den skal, men bilen står stille. Når motoren går så er det mulig og gire uten clutch og at det "skraper" i fra girkassa. Det virker som giringa er i orden, men bilen har null respons på bevegelse.

Har prøvd og dytte bilen mens den sto i gir og det gikk!! Det er også motstand i clutch pedalen

Har noen forslag på hva jeg kan gjøre eller hva som kan være feil?

mvh

desp.

Bikkje

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at når jeg prøver å slippe ut clutchen når den står i gir (mens motoren går) så skal den normalt gå fremover eller bakover, det gjør den IKKE!

Når lammelene er slitt ned så skal vell det "hakket" hvor gripe punktet til clutchen ikke være der? Det gripe punktet virker det som jeg fortsatt har! Det kjennes ca 1/2 på lengden av pedal vandringen..

kan det være noe annet som er ødelagt enn clutchen, rimelig sikker på at det er før selve girhuset.

mvh

Bikkja

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke anelse på hvordan den tok kvelden... ble kjøpt sånn i håp på å få fiksa det...

Men hvis det hadde vært girkassa skulle det ikke ha kommet enn masse skrape lyder o.l. når jeg gira?? Girkassa virker normal...!

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

Har ikke anelse på hvordan den tok kvelden... ble kjøpt sånn i håp på å få fiksa det...

Men hvis det hadde vært girkassa skulle det ikke ha kommet enn masse skrape lyder o.l. når jeg gira?? Girkassa virker normal...!

Hvis kassen er knust, så kommer det gjerne skrapelyder.. Den virker fin, fordi det kun er drevene som er knust.. Du kan plukke ned bunndekselet på den og se... Hvis den har da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

Har et problem med min audi coupe quattro 1985. Motoren går som den skal, men bilen står stille. Når motoren går så er det mulig og gire uten clutch og at det "skraper" i fra girkassa. Det virker som giringa er i orden, men bilen har null respons på bevegelse.

Har prøvd og dytte bilen mens den sto i gir og det gikk!! Det er også motstand i clutch pedalen

Har noen forslag på hva jeg kan gjøre eller hva som kan være feil?

mvh

desp.

Bikkje

Skru på midtdiffen og sjekk om det lyset for at den er på kommer på, prøv å gjøre det samme da, jeg vil anta at den fortsatt oppfører seg helt likt.

Og da tyder alt på at det er enten overføringa mellom girspak og girkasse eller clutch som er problemet, eller selvsagt det dyreste alternativet, nemlig at innmaten i girkassa har tatt kvelden, ikke usannsynlig det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp bilen så alle hjula henger fritt og snurr på hjula....... snurrer du begge bakhjulla fremover skal minst ett hjul gå fremover foran og? noen som har hatt quattro og ikke er fyllesjuk kan sikkert fylle inn mere her.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var under bilen idag og fikk se litt av hvert... hehe.. fordelingskassa er definitvt ødelagt... Er det mulig å bare bytte den delen eller må jeg ta hele kassa?

bilder:

Untitled-1.jpg

Untitled-2.jpgUntitled-4.jpg

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke aning på hvordan det har skjedd.. men er det noe mer feil med girkassa tror du siden jeg ikke får noe skrape lyder eller lignende fra selve girkassa når jeg girer uten clutch?

Er vell ikke bare bare å få tak på den fordeler kassa heller... noen som har en til meg?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, prøv å hør litt rundt med de som har peil på quattro. Kan jo være noe i bakdiffen eller i kassa som har forårsaket feilen. Kasse er nok ikke vanskelig å få tak i.

Hvis ikke kan du selge bilen til meg! :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider