Gå til innhold

fustrert og irritert!

Ranger emnet

Aron88

Anbefalte innlegg

I går starta det å komme no jævlig med røyk ut av motorrommet. trudde den først hadde koka. men dette gjorde den da ikke...da fant jeg ut at den drakk kjøleveske og at det var vått ved motorblokka/kjøleslanger..så da er det vel et hull i en slange!

Jeg tok fra hverandre de slangene jeg trudde det var(bildet under)

DSC00006.JPG

men nå viste det seg at det ikke var dem..! hvor kan det da lekke fra? all hjelp er velkommen!!!

:hvaskjera :boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt kjøleveske fra shell(dette er vel ikke noe dårligere enn noen andre?) har vært helt ned til 17- men dette skjedde på en klar og fin dag og da var det ikke 17-.

jeg kjørte fra korset til jessheim og ikke no skjedde. så plutselig starta det å komme røyk! det var ikke mye kjøleveske igjen..men nok!

sprekk i motorblokka helt uten videre??????

isåfall må dette ha vært en stund vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute nå og lot bilen kjøre på tomgang med vann i kjølevæske tanken.. viser seg at det er hull i bunnen av tanken, selv om ifølge forrige eier at den blei bytta for 3!!! uker sia :deng

men ser fortsatt at det kommer røyk fra dette område:

DSC00000000000.JPG

Hva kan dette være? er det noen pakninger eller noe sånt der nede?? altså, noen utganger for kjølevæske utenom kjølevæske slangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så uheldig du sko vær da...Tar jo ikke all verdens tid å skifte topp-pakning da..Men surt er det jo når man kjøper seg ny bil og sånt skjer rett etterpå..Spør gammle eier om han vill være litt snill å dele på kostnadene..

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om ikke det stål røret som alle de slangene går inn på er rustet i stykker..

det var det på min golf.. var enkelt nok å bytte hvertfall... røret går fra vannpumpen, langs blokken og opp dit hvor alle slangene blir koblet på.. sjekk dette før du tar toppakningen

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo sjekke om det er den vanstusen som går inn på siden av toppen..... simringen min gikk der engang da sto vann strålen ut.... og brukte mye vann, han har jo tegnet en sirkel på siden av toppen der alle slangen går... kan jo sett feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider