Gå til innhold

Prosjekt Opel vectra B 98 mod

Ranger emnet

Hansemann88

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har for litt siden kjøpt meg en 98mod Opel vectra B 1,6l:) og har nå begynt fase 1 i prosjektet mitt: Stereo ^^

Her er hva jeg har kjøpt inn så langt:

- Focal fronthøytalere 6,5"

- Kenwood 7x10 høytalere til å ha i hattehylla

- Magnat 1000W forsterker 4 kanals

- Panasonic CD spiller (CQ-C7703N)

- Alt av kabler, inkl. til bassere når jeg får mer cash ^^

Har nå fått satt inn CD spilleren, og trekt alle kabler. Har også fått inn focalene i frontdørene, da koblet til eksisterende kabler.

Prøvde først å ha 7x10 tommerne i kasser, men skal ha dem ned i hattehylla seinere.

Anyway; Jeg tok kjerra ut på en test tur med 7x10 tommerne koblet til forsterkern, og da dukket det opp et par problemer :(

- Speedometeret slutta å funke.

- ABS lampa begynnte å lyse

- Motoren begynnte å fuske på tomgang og når jeg holdt inne clutshen.

Noen som har peiling på hva detta kan skyldes?? :hvaskjera

Jeg har hørt nå i ettertid at det kan være for dårlig jording (Fant jordingspunkt på en skrue som satt ved baklykta)

Eller at det kan være for dårlig strømforsyning.

Forslag til hva jeg kan gjøre?

På forhånd:thanks

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Næmmen.. hvorfor kom denna opp igjen a? Lagde den i januar engang jeg.. :P Men alt er fiksa nå forresten ;D Var jordinga som var problemet, nytt sted er funnet og alt er i orden! Bassere er kjøpt inn (2x12tommere) og satt opp, 7x10 tommerne er byttet ut med Focal 5.25" høytalere som nå sitter i bakdørene. Kjøpte også en Sound Magus x1502 monoblokk til basserne. Sitter nå og vurderer om jeg skal bruke forsterker på frontsettet mitt eller ikke..(Høytalere i dører foran og bak)

Noen som veit om det vil gjøre en stor forskjell? Og til dere som har anlegg i vectra sedan fra før av, hva gjorde dere med den ristinga i hattehylla som oppstår pga bassen? Høres ikke særlig pent ut når jeg speller høyt.. =/

:cab

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kom opp att fordi jeg svarte deg. På grunn av oppdateringer i bilforumet har Vectra forumet vert nede/ustabilt noen dager og når jeg endelig kom meg inn igjen låg her kun 4 tråder, denne øverst, så jeg trudde den var ny. Jeg aner ikke om de andre trådene kommer til å dukke opp igjen om noen dager eller om de er forsvunnet.

Når det gjelder forsterker på frontsett så sier jeg "go for it". Der er nesten mer å hente på å kjøpe forsterker til de orginale høytalerene enn å bytte ut høytalerene og fortsatt drive de med cd-spillers forsterker. For å dempe hattehyller kan du ta ut kledning og legge skumplast under. I tillegg kan du feste asfalt matter under stålplatene i hattehyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider