Gå til innhold

Pris på deler

Ranger emnet


haggis1304

Anbefalte innlegg

Heisan. Har lyst til å ta mitt volvo prosjekt et steg videre. Idag er det en 98mod med chip og oppjustert ladetrykk. Kunne tenkt meg lit mere hester, og hva bør jeg gjøre? Har sett for meg noe slikt som: bytte eksos, bytte intercooler, bytte luftfilter, og bytte turbo. Vet ikke om alle disse tingene er et must, men jeg med begrenset forståelse for bil ville tro at dette er et par steg i riktig retning. Er det noen som har en formening om hva det vil koste å bytte ut disse delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Har lyst til å ta mitt volvo prosjekt et steg videre. Idag er det en 98mod med chip og oppjustert ladetrykk. Kunne tenkt meg lit mere hester, og hva bør jeg gjøre? Har sett for meg noe slikt som: bytte eksos, bytte intercooler, bytte luftfilter, og bytte turbo. Vet ikke om alle disse tingene er et must, men jeg med begrenset forståelse for bil ville tro at dette er et par steg i riktig retning. Er det noen som har en formening om hva det vil koste å bytte ut disse delene?

 

Du tenker i riktig retning...

 

Et lite eksempel på hva mange gjør for å få litt mer futt:

 

16T turbo - 2-6000,- (alt etter tilstand og hvem du handler av)

3" JT eksos med 2 dempere - ca 4-4500,-

Åpent filter - fra 300,- og oppover, alt etter merke og størrelse

Alu IC - 2-6000,- (alt etter hvem du handler hos, ny eller brukt)

 

Hvis du har en "liten" chip, så kan det hende at denne også må byttes, ettersom du ikke sier hvilken chip du har...

 

Åpent luftfilter er heller ikke et must, men lyden er jo ikke dum...

 

(for å strekke dette oppsettet litt lenger, så kan du begynne å tenke på større turbo, dyser, større LMM, justerbar BTR, større bensinpumpe etc...)

 

Må også tenke på at med mer NM i motoren, er det heller ikke dumt å bytte til en forsterket clutch, er sjeldent artig med en bil som slurer som en halvautomat...

 

Mange forskjellige måter å gjøre dette på, men dette er ihvertfall et forslag fra min side...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra svar. sitter å tenker litt på 16t turbo til 3000kr på ebay. har viking ecomax chip har også automat, vet ikke helt hvordan den kassa takler mere power. større dyser og lmm er det dyrt? finner ikke priser på nettet. Siden jeg er helt ubrukelig til mekking, så må jeg jo benytte meg av et verksted til all utbyttingen, det kan jo bli dyrt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår