Gå til innhold

Varmetemp måler

Ranger emnet

staedtler

Anbefalte innlegg

Jeg har problemet at måleren til kjølevesken ikke fungerer. Men her en dag da det var som kaldest (-10) da startet kjøleviften for første gang. Muligens siden den stod en stund på tomgang, og når jeg da kikket på måleren fungerte den. Men det er eneste gangen jeg har sett den har fungert.

Hva ligger problemet her, er kjøleviften avhengig av at instrumentet i kupen fungerer ? Hvor ligger den utbyttbare termostaten. Kan ta den ut og se på den eller bytte til en ny.. noen som har noen innspill ? 100 mod. 91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på radiatoren din. På den siden som står nærmest midten av bilen kommer det to kjøleslanger ut. Og noen ledninger. Dette er termostaten som styrer vifta og måleren din inni bilen. Bytt bare denne. Hatt akkurat samme problemet selv.

på min so er der en føler på blokka til tempratruren i dashboret.

so den på radiatoren styrer el vifta

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Er ikke 100% sikker på at den føleren på radiatoren min styrer tempmålener i dash'en, men måleren min var helt vill og vifta gikk ikke. Jeg bytta bare den ene måleren og så begynte vifta å gå og måleren å vise riktig.

Kan jo hende de to målerene jobber sammen da. Har også den måleren på blokka som du nevner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Temperaturgiveren til instrumentpanelet står på vannstussen til toppen (det er ikke dekselet til termostaten, for den sitter nede på blokka). Har du 2.3literen med motorkode NF har du en 4-pols multitemperaturgiver, hvis du har en eldre 10v 2.0/2.2 så er det en enklere utgave av sensoren som står der. tempgiveren er kjent for å gå istykker, og for den 4-polsutgaven koster det glatt over tusenlappen for en ny orginal.

Temperaturgiveren til radiatorvifta henger på radiatoren, og denne har alene som oppgave å styre vifta. Altså er det ingen sammenheng mellom temperaturmåleren din og hvordan vifta slår ut og inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturgiveren til instrumentpanelet står på vannstussen til toppen (det er ikke dekselet til termostaten, for den sitter nede på blokka). Har du 2.3literen med motorkode NF har du en 4-pols multitemperaturgiver, hvis du har en eldre 10v 2.0/2.2 så er det en enklere utgave av sensoren som står der. tempgiveren er kjent for å gå istykker, og for den 4-polsutgaven koster det glatt over tusenlappen for en ny orginal.

Temperaturgiveren til radiatorvifta henger på radiatoren, og denne har alene som oppgave å styre vifta. Altså er det ingen sammenheng mellom temperaturmåleren din og hvordan vifta slår ut og inn.

har fått litt små problem me min sin so har begynt å forske på ditta,

På min motor 3b er der Tre følere. en i bakkant at med torpedoveg, den gir signal til instrumentpanelet,

Så har du en på radiator den styrer vifta, so har du en rett under innsuget på retur slangen, den også styrer vifta

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider