staedtler Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Jeg har problemet at måleren til kjølevesken ikke fungerer. Men her en dag da det var som kaldest (-10) da startet kjøleviften for første gang. Muligens siden den stod en stund på tomgang, og når jeg da kikket på måleren fungerte den. Men det er eneste gangen jeg har sett den har fungert. Hva ligger problemet her, er kjøleviften avhengig av at instrumentet i kupen fungerer ? Hvor ligger den utbyttbare termostaten. Kan ta den ut og se på den eller bytte til en ny.. noen som har noen innspill ? 100 mod. 91 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Se på radiatoren din. På den siden som står nærmest midten av bilen kommer det to kjøleslanger ut. Og noen ledninger. Dette er termostaten som styrer vifta og måleren din inni bilen. Bytt bare denne. Hatt akkurat samme problemet selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hos meg, med 20v 3b sitter følerene under vannmanifoilen inn på blokka. men er vel 10v du har. :) Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Se på radiatoren din. På den siden som står nærmest midten av bilen kommer det to kjøleslanger ut. Og noen ledninger. Dette er termostaten som styrer vifta og måleren din inni bilen. Bytt bare denne. Hatt akkurat samme problemet selv. på min so er der en føler på blokka til tempratruren i dashboret. so den på radiatoren styrer el vifta Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Jepp. Er ikke 100% sikker på at den føleren på radiatoren min styrer tempmålener i dash'en, men måleren min var helt vill og vifta gikk ikke. Jeg bytta bare den ene måleren og så begynte vifta å gå og måleren å vise riktig. Kan jo hende de to målerene jobber sammen da. Har også den måleren på blokka som du nevner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hvor på blokka er denne måleren det er snakk om? Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Den står ikke direkte på blokka, men på dekselet termostaten står i. Forran på toppen av motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Temperaturgiveren til instrumentpanelet står på vannstussen til toppen (det er ikke dekselet til termostaten, for den sitter nede på blokka). Har du 2.3literen med motorkode NF har du en 4-pols multitemperaturgiver, hvis du har en eldre 10v 2.0/2.2 så er det en enklere utgave av sensoren som står der. tempgiveren er kjent for å gå istykker, og for den 4-polsutgaven koster det glatt over tusenlappen for en ny orginal. Temperaturgiveren til radiatorvifta henger på radiatoren, og denne har alene som oppgave å styre vifta. Altså er det ingen sammenheng mellom temperaturmåleren din og hvordan vifta slår ut og inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Temperaturgiveren til instrumentpanelet står på vannstussen til toppen (det er ikke dekselet til termostaten, for den sitter nede på blokka). Har du 2.3literen med motorkode NF har du en 4-pols multitemperaturgiver, hvis du har en eldre 10v 2.0/2.2 så er det en enklere utgave av sensoren som står der. tempgiveren er kjent for å gå istykker, og for den 4-polsutgaven koster det glatt over tusenlappen for en ny orginal.Temperaturgiveren til radiatorvifta henger på radiatoren, og denne har alene som oppgave å styre vifta. Altså er det ingen sammenheng mellom temperaturmåleren din og hvordan vifta slår ut og inn. har fått litt små problem me min sin so har begynt å forske på ditta, På min motor 3b er der Tre følere. en i bakkant at med torpedoveg, den gir signal til instrumentpanelet, Så har du en på radiator den styrer vifta, so har du en rett under innsuget på retur slangen, den også styrer vifta Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg