Gå til innhold

Hjelp! Ingen sub..

Ranger emnet

TheMadDog

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjører en monoblokk på et stk sub. (4 Ohm, enkelspole) og et frontsett på en tokanaler. Jeg har lyd i alt bortsett fra suben! Hva gjør jeg??

Har prøvd suben på den andre forsterkeren, der fungerer den. Begge forsterkerene har led som viser ar de er "på", disse lyser. Finner heller ikke noen innstillinger på hvordan dette skal feil. Har en meny for suben og den viser "på". Er ganske frustrert nå så takker gjerne for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål om det kommer noe strøm ut av kanalen på monoblokka, da finner du ut om utgangen virker..

dette er vel ganske meningsløst når han har testet suben OK på en annen forsterker da, så vi har alleredet utelukket at suben er defekt.

ville heller prøvd å bytte om på signalkabelen for å sett om forsterkeren i det heletatt fikk signal (om de er koblet på hver sin signalkabel da, vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja, suben virker. Tror feilen ligger i enten monoblokken, eller i en eller annen innstilling på cd-spilleren. Som om jeg må "åpne" utgangen liksom? Og ja, signalkabelen er koblen i sub utgangen på spilleren og til inngangen på monoblokka.

Har dessvere ikke måleutstyr her til og måle utgangene. Fins det en annen måte og gjøre det på?

Og et spørsmål til: Suben som er enkelspolet, 4 ohm. Hvordan skal den kobles i monoblokka? Den har liksom L- , L+ , R- , R+ Men det er ikke merket om den kan brokobles??

Phoenix Gold Octane R15:0:1

http://www.sonicelectronix.com/item_1490.html

http://phoenixgold.com/2004/octane-ramps.html

Pioneer Premier DEH-680

http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/product/details/0,,2076_310069882_291094587_tab=B,00.html?compName=PNA_V3_ProductDetailsComponent

Her er litt produktinfo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal den kobles i monoblokka? Den har liksom L- , L+ , R- , R+ Men det er ikke merket om den kan brokobles??
Den har ikke L og R, den er bare utstyrt med doble utganger for å gjøre det lettere/enklere/penere å koble opp to sub'ber. En monoblokk kan ikke brokobles, man trenger to kanaler for å kunne brokoble noe.

Har du koblet Sub-utgangen til BEGGE inngangene på monoblokka? Både L og R altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider