Gå til innhold

Hjelp angående brokobling av usCARVOR 200w 4-kanals

Ranger emnet

Brother

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå bydd på en usCARVOR 200w 4-kanals forsterker og vunnet med 201kr. hehe. Jeg har litt erfaring med disse og jeg har ikke tenkt å bruke den til seriøst bruk i bil. Men som en "bærbar allround forsterker". Jeg har en annen forsterker til dette bruket.

Nå det jeg lurer på er om denne tåler og bli brokoblet på 2 kanaler. slik at jeg kan koble 2 til 1 sub og få litt noen ekstra watt og bruke de 2 andre kanalene til hvert sitt 6x9 element.

Vil dette funke? Sjangse for oppbrenning? Har ikke gjort dette med en slik forsterker før og den har heller ingen bridge valg knapp.

Takker på forhånd hilsen Bror.

http://netthandelen.no/prodbilder/medium/TT100201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-kanaler på 200W max? huff.. *få grøssninger på ryggen*

vi snakker vel om kanskje 4x 20-25W RMS om vi er heldige? blir nok ikke mye liv i suben av det, men.

men ja, det skal nok gå tror jeg, så sant den er stabil i 2 ohm stereo. men du må regne med at det blir sikkert ganske tungt for den da.

mm vet det og er fullt klar over at den vil bli svak men som sagt 201kr er ingenting og greit og ha en liten forsterker som man kan bruke her og der. takker for svaret. Men hva mener du med ganske tungt?

Gjerne flere svar fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker?
Ja. Altså, man kan selvfølgelig koble den slik og håpe det ikke noe brenner opp, men det skjer ingen effektøkning.

usCARVOR 200w 4-kanals bilforsterker med enkel tilkobling og lite strømforbruk , kan kobles til nesten enhver 12v strømtilførsel i båt, bil , traktor , hytte etc. TIPS : Hvis du kobler til din mp3spiller , discman eller annen lydkilde har du god lyd uten å måtte bruke en dyr bilspiller du er redd kan bli stjålet eller ødelagt av fuktighet osv. Denne forsterkeren kan tilkobles de orginale strømledninger og de høytalerne du ønsker , f.eks med kabel ut til å koble på den lydkilden du enkelt bringer med deg. Den kan selvfølgelig også brukes som i normal bilstereo hvor man ønsker mer effekt eller for å avlaste den forsterkeren i cd-radioen så den ikke blir for varm ved lang tids bruk. kan tilpasses et hvert anlegg i bil. Sikret mot overbelasting, kortsluting og for høy temperatur. Power og sikrings indikatorlys. Ved max belastning på hver kanal yter forsterkeren 200w . Kontinuerlig effekt i 4ohm , 4*20w . Høy dempningsfaktor. Frekvensområde 20-20.000hz. Mål (B*H*D) 100*52*150mm. Monteringsskruer og illustrert monteringsanvisning medfølger.( Engelsk )

• Justerbart gain for alle kanaler

• Dobbel IC strømforsyning

• Frekvensrespons 20hz-20000hz +-1db

• THD @ 4ohm < 1 %

• RMS 4* 20w 4ohm

• Max effekt 200w ( 4*50w )

• Fysiske mål : L150*B100*H52

• Gullforgylte RCA signal-inn tilkoblinger

Dette er en forsterker av akkurat samme type som sitter innebygget i "alle" spillere. En IC til hver kanal, som yter 2 x 10 watt, og som brokobles internt i IC'en til 20 watt. Og med 4 IC'er til hver kanal, blir det 4 x 20 watt. Derfor kan den heller ikke brokobles, den er allerede brokoblet fra 8 x 10 watt, for å si det enkelt.

Kunne vært noget interessant å hørt hva Selger vurderer som "Høy dempingsfaktor" eller om dette bare nevnes for å fremstå som seriøs og med peiling. Jeg tror forresten jeg vet svaret allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider