Gå til innhold

Koblingsskjema instrumenthus 240 87 mod. + spm om kobling FK

Ranger emnet

Rabagast1

Anbefalte innlegg

Holder på å kobler opp ledningsnettet til FK i en 240, og skulle hatt koblingsskjema på den koblingen inn på instrumenthuset på 240, hadde vært greit å vite hvilke ledninger som skal ut og ikke.

I tillegg: Diagnose, er den bare å klippe?

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ledningsnett som skal inn, ladelampe osv.. en den ting fra nettet på motoren som skal inn bak instrumenthuset.

Var vel tempgiver, ladelampe, oljelampe og et par til. På instrumenthuset er det to plugger som går inn, den ene er en type rondell, og den andre en halvmåne med ledninger(skjønner?)

Jeg skulle hatt en oversikt over hvilke av ledningene som er hva, sånn at det er bare å klippe av og skjøte på, siden det er kjedelig å bare koble helt texas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ledningsnett som skal inn, ladelampe osv.. en den ting fra nettet på motoren som skal inn bak instrumenthuset.

Var vel tempgiver, ladelampe, oljelampe og et par til. På instrumenthuset er det to plugger som går inn, den ene er en type rondell, og den andre en halvmåne med ledninger(skjønner?)

Jeg skulle hatt en oversikt over hvilke av ledningene som er hva, sånn at det er bare å klippe av og skjøte på, siden det er kjedelig å bare koble helt texas...

Du har jo de ledningene på koblingen i motor rommet.

Bare å koble seg til der?

Eller klipp opp strømpa og dra de dit du vil etter ønske.

rød-laddelampe

sort-oljelampa

gul-tempmåler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å si det sånn: Motoren er kobla, og så er det de ledningene som skal til hjernene, dasjen, releer osv, som er lagt opp under dasjen nå, og så skal jeg koble dem.

Bak dasjen går det allerede noen ledninger, og jeg skulle visst hvem av disse som var til Olje osv, sånn at det bare er å klippe og skjøte, for det er jo flere ledninger av forskjellige farger. Det som skiller dem, er tall på selve pluggen(1-12)

Det er ikke ledningene i motorrommet, men de under dasjen.. Og jeg skulle hatt oversikt over det originale, og ikke det nye. Jeg vet hvor alle de nye skal, men jeg vet ikke hvem de skal byttes med, skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider