Gå til innhold

Hvilke dim på trykkrør er "optimal" for 250-300hk oppsett?

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

har bestillt meg alu cooler til 240Turboen, tenkte å bruke trykkrør, men det jeg lurte på er om 3" dim blir fort stort, med tanke på at det vil bli unødig mye turbolagg?

Er b230ft med 3"jt og k&n filter vi snakker om her, for de som ikke visste det...

Leste et sted at en kar mente 2" var mer passende for 250+hk og at 3" trykkrør kun var nødvendig når man bikka 400gamp...

Hørtes litt rart ut, men hva vil være best med tanke på rask spoolup?

Vet toyofan bla har 3" trykkrør all the way, ser da ut til å funke bra på børsa hans...

Synspunkter fra folk som vet og hvilke dim dere selv bruker mottas med stor takknemlighet!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg tror 2,5" holder i massevis, grunnen til at jeg laga meg 3" er at ic jeg kjøpte hadde den dimmen i inn/ut løp..også ser det litt fett ut med grove rør da..;) tror du får umerkbart forskjell i lagg med 3"

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du merker lagg på trykkrørene dine så gjør du noe som meeeget få mennsker gjør! regn litt på volum på rørene, 2.5" kontra 3", det er ikke mye, vil tippe at turboen din bruker 1 sekund ved 1 bar på¨og fylle hele systemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Naila: Har sett den bilen din før, meget fin bil...

Men nå har jeg et spørsmål: Hvor har du kjøpt ALU cooler? Hvilket merke?

Kan jeg spørre om pris?

Lykke til!

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider