Gå til innhold

Hvilke dim på trykkrør er "optimal" for 250-300hk oppsett?

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har du en innsnevring før innsuget da vettu, mitt poeng er at man IKKE merker forskjell på 2.5" og 3" rør i motorrommet!

nettopp grunnet luftmengden turboen leverer!

 

Det vet du også NM-Performance !

skal alt gjøres riktig skal grenrør, innsug,topp og alt gjøres etter boka! og det koster mer en det den dødelige mannen i gata orker og bruke penger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gutten spør om hva som er mest opptimalt for et oppsett på 250-300hk... så vil jeg fakktisk stå ganske hardt på at et oppsett med 2" og 2,5" er mere opptimalt en 3".. når det gjelder jakten på hester og kjørbar motor så er det de små tingene man faktisk kan gjøre med enkle midler som er viktig å få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om effekten er 300, så er 2" for lite, 2.5" er ok og 3" er litt grovt, men regn på anntall liter luft som må til for og fylle de rørene, også ser du hva turboen leverer i sekundet med luft.

så ser du selv at man ikke merker mye forksjell. noe merkverdig effekt er det nok ikke og hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Da lurer jeg på hvor man handler Trykkrør?

2.5" eller 3"...

Helst rustfritt eller Syrefast, får man handlet Chrome rør?

Eller burde jeg heller satse på å Polere de selv?

Noen som har et bilde å legge ut av motor rommene deres?

 

 

 

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Naila: Sorry :angelsmili:

Jeg bare synes det ville være teit og lage en ny tråd for et spørsmål...

 

For moderate effekter vil nok 2.0-2.5" være fint, Kanskje man kan bruke 3"...

Tror jeg skal bruke 3". Ser jo også Grymt ut med 3":)

 

 

oeb: Thanks :)

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 2,5 tom ut fra turboen og 3 tom fra IC til innsug. Funker uten problemer det. Skal mye HK til før du trenger 3 tom trykkrør

 

3" ved spjeld, pga. størrelse på LMM?

Massetettheten før IC er jo lavere enn etter IC, samt airflow er jo potensiellt høyere før IC.

 

Ikke at jeg tror dette har noe nevneverdig å si om du kjører 2.5" eller 3" etter IC, men jeg bare lurte på hvorfor du valgte den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" ved spjeld, pga. størrelse på LMM?

Massetettheten før IC er jo lavere enn etter IC, samt airflow er jo potensiellt høyere før IC.

 

Ikke at jeg tror dette har noe nevneverdig å si om du kjører 2.5" eller 3" etter IC, men jeg bare lurte på hvorfor du valgte den løsningen.

 

Sitter 3" gasspjeld orginalt, pluss at IC har 3" på begge sider. Hadde endel 2,5" silikonbend liggende, derfor ble det den løsningen.

På neste oppsettet jeg skal bygge bruker jeg 3" på begge sider av IC sammen med 4" downpipe og 3,5" eksos, men da snakker vi 200 hk mer enn det jeg kjører med nå så da trengs det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, men regn skikkelig på det, så skjønner du fort hva jeg mener, ingen som kjører sekund strid på bane her, og det er vel stortsett kun da man merker om RØR lager lagg!

det som lager lagg er en ic med dårlige flow tall, feil konstruert innsug, tett eksos som generer baktrykk osv osv osv.

men ja, alt hjelper men ikke så mye som det blir gitt uttrykk for her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår