Gå til innhold

Hvordan få lettere start på golfen uten bruk av motorvarmer

Ranger emnet

DBakken

Anbefalte innlegg

Nå som vintern har kommet for fult så har golfen min nekta å starte. Bor i et borettslag så får ikke brukt motorvarmer (Har brukt det før i vinter og da gikk det bra, men så kom formannen og så fy fy, dette må du slutte med). Noen som har noen tips slik at jeg kan få start på igjen. Har hatt ut batteriet og ladet det opp igjen. Startern sviver rundt med klarer ikke å dra i gang motor. Har hatt problemer før i vinter at den har starta og død med engang vis jeg ikke pumper på gassen. Chocken funger ikke helt bra så den burde vært byttet, men er det andre ting som kan kjøre bilen lettere å starte uten at det koster altfor mye penger?

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startgass :D Har jeg måtte ha brukt et par ganger i vinter pga den sinnsyke kulda! Choken min er heller ikke helt bra..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har formannen i borettslaget med om du bruker motorvarmer for å få start på bilen din om dagen?

Kontakten som står på garasjen min er vist ikke min alikevell. Det er en fellestrømkontakt så får ikke lov til å bruke den da det er boretslaget som betaler strøm på den.

Prøve igjen nå og det er forsatt ikke noe liv. Startern går rundt 3-4 ganger og så stopper den litt før den går 3-4 ganger igjen. Holder på slik uten at den starter. Ser nå at lampa i dashbortet at den røde lampa ikke slukker som den pleier å gjøre. Målte batteriet og det viser 12V. Kan det være batteriet som er gåent eller er det noe annet spm har tatt kvelden?

Startgass har jeg ikke prøvd, men har problem med å holde bilen igang på tomgang. Må pumpe på gassen får å holde den i live. Holdt på i 2-3 minutter så går den greit på tomgang.

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider