Gå til innhold

Litt spørsmål om kadet c 77 mod.

Ranger emnet


Taasen

Anbefalte innlegg

Hei hei har en kadet c 77 mod stående, lurte på å gjøre noe gøy å putte turbo på 1,2 ltr`n:) men må nesten ha komprisjonsforholdet i motoren. Noen som kan hjelpe meg der eller? Etter manifoilen går det to rør og inn i ett , fikk høre at det var høyere komp i den motoren en i den med ett rør fra manifoilen. Noen som kan hjelpe meg med komprisjonsforhold :) og en ting til hva skal åpningen være på stiften orginalt på den bilen, er det 0,40?

 

Takker for alle svar :)

 

 

________Taasen________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei har en kadet c 77 mod stående, lurte på å gjøre noe gøy å putte turbo på 1,2 ltr`n:) men må nesten ha komprisjonsforholdet i motoren. Noen som kan hjelpe meg der eller? Etter manifoilen går det to rør og inn i ett , fikk høre at det var høyere komp i den motoren en i den med ett rør fra manifoilen. Noen som kan hjelpe meg med komprisjonsforhold :) og en ting til hva skal åpningen være på stiften orginalt på den bilen, er det 0,40?

 

Takker for alle svar :)

 

 

________Taasen________

 

Hmmm ikke mye hjelpå få her gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er en S motor så har den høyere komp ja. mindre arbe å sette i en 2.0 vel, hehe. men skjønner, vært kult med 1200 turbo.

 

S motorn har 9.2:1

N motorn har 7.8:1

 

He he , trenger bare å bruke orginal manifoil legge røret til turboen rett opp og videre inn på eksosen , så trenger bare rør.Så bruker jeg volvo forgasser lager retur på bensin til tanken, på med innsprøyt pumpe og en lien cooler så er vi der.. fort gjort det hehe.. hissig med 1200 tubo og rundt 0,9 til 1 kg lading hehe. Bruker turbo fra volvo 940 turbo,, liten og grei :) Men du vet vel ikke tilfeldig hva stiften i fordeleren skal være orginalt gjør du? :) og er det riktig at det er en S når eksosen går fra manifoil inn i to rør og så inn i ett?

Må nok ta av litt rund ventilene for å få ned komp men det går fint :) Må bare få den til å gå skikkelig orginalt nå først :) Det er jo ikke cupe heller det er sedan og har to dører for mye men men funker det og :)

Cupe eller sedan du har?

 

Takk for resten av informasjonen din :)

 

______Taasen_______

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro ;)

 

jeg har både coupe og sedan. 4dørs kadett er tøfft! flat senk og 13"felger med kant, da har du suveren bil!

 

sett i gang :)

 

Jepp det er på kang hehe.. kan sende deg bilder av den jeg,, men det litt arbeid med den, du kan legge meg til på msn hvis du har lyst, kjekt å ha noen å snakke med når problemene oppstår.. hehe har bare eid bilen i 1 uke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp kompisen til stian ja :) sliter noe jævlig med at det gnister som f... på stiften i fordeleren slik som jeg har forstått det så skal det ikke gjøre det,,, hvorfor gjør det det. ? :) stiften er bra stilt og gode greier noen som vet..

Ja turbo på 1200 tror jeg blir sykt artig, siden det er bare 1200 og siden ikke mangen som har det. vet du hvor mye han fikk ut av sin med turbo..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår