Darkstar Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Eg har en 98 mod Passat 1,8T med Dietrich RS-fanger fremme. Har lyst å lage til noen grøftelys i fangeren. Enten feste de bak nettingen eller bygge de inn i nettingen. Men er på jakt etter lys som kan brukes til dette, ok kvalitet til en overkommelig pris! Noen som har noen forslag eller erfaringer å dele? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Er du ikke ferdig med de lysa dinne enda?:) Jeg kjøpte meg noen på Biltema [Lys Ser slik ut montert. Men intercooleren min så har jeg ikke så mye valg hvor jeg skulle ha de, men fikk skvisa de på plass til slutt. Som du ser på bildet så var det ikke så mange mulighetene her. Så jeg tok noen aluminium biter og bøyde de til(men rustfritt stål på 3-4mm er bedre, da slipper du at lysa rister i dumper osv) Lage 2 stk brakketter slik fanger --------| | |------------- <--lys retning montert her Så skrudde jeg de fast i støtfangerbjelken på hver side Jeg brukte 4mm aluminium, men skal bytte til rustfritt etterhvert. Har litt problemer med at de rister. Håper du skjønte hvordan jeg gjorde det. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 pokker og da...tegningen blei ikke sånn jeg ville ha den men det skal se ut som et trappetrinn for å si det på den måten Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Ok, takker! Nei, har ikke begynt enda.... Går litt treigt med meg! du har ikke noen bilder av bilen når det er mørkt ute med lysene på? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 22, 2003 Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Har ikke det, men det kan jeg sikkert få ordnet en av dagene. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Originally posted by ChrisDude Har ikke det, men det kan jeg sikkert få ordnet en av dagene. Hvordan er kvaliteten på lysene da? Hvil ha noen som gir mest mulig hvit lys, ikke gulaktig ihvertfall! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 23, 2003 Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Originally posted by Passat_RS Hvordan er kvaliteten på lysene da? Hvil ha noen som gir mest mulig hvit lys, ikke gulaktig ihvertfall! Kvaliteten ser bra ut den. er støpt i aluminum Her har du et par bilder med tåkelysa på Ikke verdens beste bilder, men det får duge:) Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2003 Originally posted by ChrisDude Kvaliteten ser bra ut den. er støpt i aluminum Her har du et par bilder med tåkelysa på Ikke verdens beste bilder, men det får duge:) Takker, blir nok slike på meg og da!!!!! ;) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Originally posted by ChrisDude Kvaliteten ser bra ut den. er støpt i aluminum Her har du et par bilder med tåkelysa på Har du en bedre tegning av brakkettene du laget? Og mål på de? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 skal sjekke om jeg fremdeles har malen liggende....lagde den i papp først... Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by ChrisDude skal sjekke om jeg fremdeles har malen liggende....lagde den i papp først... OK! Glimrende! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Nå fant jeg ikke malen min, men det er veldig enkelt å lage. Har laget en liten tegning på dette slik at du kanskje skjønner hva jeg mener. Nå regner jeg med at fangeren din er sånn ca den samme som jeg har, men det ser du fort. Hvis du vil ha lysa på samme sted som meg så er det bare å følge anvisningen, hvis du vil ha de litt mer mot mitten av bilen feks. er det bare å flytte braketten mot mitten av fangeren. Du lager først en mal i papp og legger den på kanten av fangeren og tegner et omriss av fangeren på den, den delen som skal gå bakover lager du bare en 10-20 cm lang og bredden på den skal være ca like brei som feste på lykta. Så kan du tegne dette over på en tynn aliminumspalte hvis du har det. så er det bare å måle litt hvor du skal ha viklene knekt på plata. så kan du feste plata fast i fanger bjelka og sette på fangeren for å se om det passer greit. er det ikke bra er det bare å rette ut plata igjen og prøve til du blir forøyd. Når du er fornøyd er det bare å markere knekkene på plate med tusj, g så retter du den ut igjen. Så vil jeg anbefale deg og lage brakettene i rustfritt stål eller noen sånt, jo stivere jo bedre. skal du ha de i stål burde 3-4mm plate holde. har du ikke det kan du bruke aluminium. Jeg brukte 4mm alu. men dette blei litt mykt syns jeg og skal lage de i rustfitt stål når jeg kommer så langt. pga at lysa rister litt i hupler pga at alu er litt mykt. Det som er merket med gult er selve brakettene Håper du blei litt klokere av dette. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 jeg har RS fanger fra dietrich eller no jeg og.. har lenge lurt på runde linselys.. i morra blir shopping! det var jo kanon kult! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by ChrisDude Håper du blei litt klokere av dette. [/b] Jepp, takker får hjelpen! Håper eg får tid til helgen eller i neste uke ;) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg