Gå til innhold

er det trykkregulator på b23e? og hva er dette?(side2)

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

det skal ikke veldig mye til for å få en del hester ekstra i denne motoren nei.

f.eks: eksos ifra JT, 5000kr. cam ifra KRB, 2000kr. fikser høvling av en eller annen. mapping på rullende landevei, 2-3000kr= en morsom motor.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bruk av turbo på k-jet.. K-jetten gir deg ikke nok bensin når du passerer 170hk, så du får ikke mer enn 170hk på en b23(0)e.. Den saken på det siste bildet mener jeg er kaldstarten ellernoe slikt.. Min ville ikke starte når den var kald uten den tilkoblet ihvertfall...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bruk av turbo på k-jet.. K-jetten gir deg ikke nok bensin når du passerer 170hk, så du får ikke mer enn 170hk på en b23(0)e.. Den saken på det siste bildet mener jeg er kaldstarten ellernoe slikt.. Min ville ikke starte når den var kald uten den tilkoblet ihvertfall...

 

da er det vel den trykkregulatoren på første bilde da.. takker for ett svar jeg har håpet på jeg fikk:) 170 hk er mer en nåkk på vintersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

å bruke kjetronic på turbo går fint det,, brukte det på min gamle turbokonvertete motor lada 1 bar og hadde porta 398topp og a kam gikk som faen det hadde kobber pakning te toppen au,, men pass på og få litt lavere komp..

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Den øverste er styretrykksregulatoren, den nederste er sleideventilen(tomgangsventil som regulerer etter temperatur, med varmeelement).

 

K-jet med turbo funker det, men må trikse litt her og der og montere LMM før turbo.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår