Gå til innhold

S6 motor i 90 Quattro ?

Ranger emnet


ivers

Anbefalte innlegg

Hehe.. Motoren passer inn... Men det er ikke dermed sagt at en som gikk handel og kontor, og aldri har skrudd bil før klarer jobben da..! Det er MYE som skal gjøres.. Ny radiator plasering, IC, flytting av div tanker, nytt ledningsnett (det er ikke rent lite på turbo 5`rn..), oljekjøler.... etc etc.. Høres enkelt ut at motoren går rett i, men det er ikke tilfelle.. Men det er enkelt kontra å sette 5`r i en 4 syl audi ja ;) Er ikke BARE å skru liksom..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Kan du sverge på det, og samtidig gi meg det skriftlig med rett til erstatning fra deg om det er feil? :)

 

Er nemlig tent på å kjøre igang med RS2, S2, S4 eller S6-rekkefemmer i min 1985 Coupé Quattro.

 

 

har satt inn en s2 motor i en 86 coupe quattro, passer bedre der den enn den orginale 10v motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi-RF

Går det an å sette i en S2 motor i en Audi 90 Quattro 10V. 1990 modell.

 

Hvis det går hva må eventuelt også byttes ? Hvor mye tåler girkassen osv.

Det blir akkurat som nevnt ovenfor.. :) Girkassa holder nok til de fleste av oss... :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer en del på det selv. Det må vell registreres som en urQ da tror jeg, men er ikke sikker.. det er vell råere bremser foran og skiver bak tenker jeg.. men som sagt ikke sikkert..

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samma girkassa på S6 og 20 ventilern etter hva jeg har skjønt.

Er flere som har gjort det samme, og den eksisterende girkassa går greit.. til et visst punkt (hvis du ikke trimmer motoren ytterligere)

 

Skal bilen bli godkjent må det byttes ut bremsesystemer.

Og så må den vises med orginal turbo :D

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår