Gå til innhold

Bygging av stereo, alpine

Ranger emnet

Terje911

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg to r12'ere og en monoblokk som jeg skal ha i bilen min... Så har jeg tenkt å bygge det litt fint baki der, det er en golf 4 forresten. Så tenkte jeg å ha en subb på hver side av bagasjerommet og forsterkerene i midten... Hva spiller best, elr om det er noe forskjell i det heletatt på om jeg ha begge subbene i ei kasse, elr om jeg bruker en kasse til hver subb?? Spiller disse subbene best i portet elr stengt kasse? Åsså har jeg tenkt å ha en del vinkler på kassen min, noen som æ flink på å regne på volum elr det beste har vær om det fins et bra program til det..? Trenger litt tips å hjelp.. Demping av bilen, hjelper det noe spesielt? Kan ikke se for meg at det hjelper så mye å dempe i bagasje rommet ivartfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på ingen måte noen ekspert innen bilstereo, men det heter vel det at

- sub'ene bør spille mot bagasjelokket

- hver sub burde ha sin egen kasse (eller kammer)

Hvorvidt du trenger portet eller lukket kasse står vel i bruksanvisningen, der står det sikkert utfylt :)

Hvis man skal ha mange vinkler og shitt på kassen, blir det ganske innviklet matte (eneste jeg kan er formelen for en kvadratisk kasse)

Og dempingen av bilen anbefales vel på det sterkeste; holder støy ute og stereo inne, for og si det på den måten :P

Håper jeg var til hjelp nå :) (og at jeg svarte rett, men noen hugger sikkert av meg huet hvis jeg ikke gjorde det)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey... Er det noe vits i å legge inn noe demping i sub kassen da? Med demping av bilen vil jeg helst unngå skrangling, derfor tror jeg at jeg må legge noe i framdørene vartfall, er ingen ekspert på det. Det blir jo så mye jobb og dyrt hvis jeg skal dempe hele bilen. Er det bare å klistre sånn matter utenpå stålet som er inne i døren da?

Med det anlegge jeg har i bilen nå så blinker lysene når jeg spiller høyt, jag har stor nok strøm og jordingskabel og nytt batteri, vil en kondensator fjerne det? Jeg har ikke sjekket jordforbindelsen min enda men jeg skal prøve å få gjort det snart.

Hvilken signalkabler anbefaler dere? Er det stor forskjell på lydkvaliteren i forhold til pris? Har litt lyst på 3par monsterkabler som di selger på bilradioen. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider