Gå til innhold

Bremser Hvilket merke anbefaller du.

Ranger emnet


Hva er best innen bremser  

33 stemmer

  1. 1. Hva er best innen bremser

    • Ap Racing
      9
    • TAROX
      4
    • Andre....
      20


Anbefalte innlegg

Ap Racing

Tar OX

 

Er noen merker jeg har hørt om men det er vell flere.

Det er vell flere. Kansje bedre.

Har du vært borti disse bremse som jeg har nevnt eller andre du å gått fornyd med.

Fortell jeg er veldig inntresert.

 

Og trenger man egelig å oppgradere bremsen. Hva menner du.

Trenger man rund helle eller holder det lenge å bare nye forand

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk får svaren ønsker flere. jeg tenkte ikke bare på klosser. tenkte på allt. calippere, bells, skiver, braketter

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik: Mov'it lager nå egne calipère.

 

Kjører selv Brembo 320x28 m/4pot Calipèr foran med Pagid racing belegg og det synes jeg selv er en vanvittig god kombinasjon.

 

Alcon skal visstnok være det absolutt beste ifølge noen, andre mener Brembo er de beste. Har ikke prøvd alcon selv så hva jeg tror der vil jeg la være usagt.. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med Brembo.

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP ligger etter min mening under disse i kvalitet.

 

Det har seg slik att originalt på en Evo er det Brembo.

I fjor ble dem testet hardt! 8 harde runder rundt vålerbanen

og det var ikke bremser igjen..

Både klosser og kalippere ga etter!

Ingentvil om att dem er bra, men sorry, AP ligger langt foran!!

 

Hvorfor tror du att alle Evo eier bytter dem ut med AP når dem oppgraderer ;)

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Det har seg slik att originalt på en Evo er det Brembo.

I fjor ble dem testet hardt! 8 harde runder rundt vålerbanen

og det var ikke bremser igjen..

Både klosser og kalippere ga etter!

Ingentvil om att dem er bra, men sorry, AP ligger langt foran!!

 

Hvorfor tror du att alle Evo eier bytter dem ut med AP når dem oppgraderer ;)

 

 

MrLeone

Tror jeg vet godt at Evo'n har brembo-calipère altså..

 

Litt forskjell på dine 6-pots AP calipère m/tilhørende skiver og de originale 4-pots'ene da. man kan ikke sammenlikne to helt forskjellige ting. Hadde du derimot sammenliknet brembo sine 6-pots mot AP's 6-pots så blir det et helt annet ball.

 

Hva jeg tror om alle de med EVO som bytter til AP 6-pot har ingenting med saken å gjøre det heller.. Men jeg personlig vil tro at det er fordi de er gjerrige.. ;) når de bytter så kunne de jo like gjerne ha kjøpt seg noen fete 8-pots calipère når de først er i gang.. :D

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baer bremser :)

 

Extreme+.JPG

 

he EXTREME+ calipers are derived from those currently used in the Trans Am race series. These 6-piston, staggered bore, radial mount calipers are cast as a solid unit providing unparalleled stability. When coupled with two-piece rotors, this system provides absolutely the shortest stopping distances and best repeatability currently available. Although they may have been derived from race calipers, they have full dust and weather seals as do all proper road-going calipers. 18" wheels or larger are usually required.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå startet vell denne tråden med att noen spurte hva du, jeg eller andre mener om de ulike type bremser!

 

Da svarte jeg etter beste mening og ERFARING!

Jeg har prøvd å missBRUKT både Brembo og AP, samt tarox, EBC m.m!!! Etter mitt syn/erfaring så ligger AP øverst !!

Men jeg må da presisere att dette er MIN erfaring! og mitt syn på saken!

 

Full respekt til dem som mener noe annet...

Skulle jeg i dag oppgradert mine bremser slik denne tråden begynte, så hadde jeg byttet til AP, 4pot eller 6pot der er ikke greie! Jeg kjenner mange som kjører på AP 4pot! Og føler att dette er bedre enn Brembo sine 4pot!

 

Men jeg personlig vil tro at det er fordi de er gjerrige.. når de bytter så kunne de jo like gjerne ha kjøpt seg noen fete 8-pots calipère når de først er i gang..

 

Hvorfor er dem gjerrige a?

Da kan jo man si det samme om deg... Du er gjerrig, for du ikke kjøper deg en S3!!! Skjønner du poenget?? Det henger ikke helt på grepp! :D ;)

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBC har jo disse "green stuff" klossene da..

Kamerat av meg har greenstuff klosser og EBC skiver rund baut og dette bremser no jæævlig..

Også koster det ikke altfor mye heller

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Hvorfor er dem gjerrige a?

Da kan jo man si det samme om deg... Du er gjerrig, for du ikke kjøper deg en S3!!! Skjønner du poenget?? Det henger ikke helt på grepp! :D ;)

 

MrLeone

 

Mente det jo helt alvorlig da.. ;) :D

 

Jeg kjøpte jo A3'n før S3'n og TQ'n kom. Deretter ville jeg beholde FWD da det er mange færre som har tatt denne ut langt. Haldexen veier jo en del mer, har mer drivverkstap og ikke minst hadde jeg blitt nødt til å konkurrere mot Jonus på stripa.. :D

 

Mye bedre å holde seg i en klasse der jeg kan være blandt de raskeste bilene i Norge enn å stille i en klasse der jeg på det beste kun kan være en middelmådighet.. ;)

 

Ellers så spiller det ingen rolle. Jeg er fornøyd med bremsene mine, og du blir helt sikkert fornøyd med dine også når du en gang får satt de på bilen. :) btw.. Bremsene ble noe helt annet etter at jeg fikk på pagid belegget i våres. Var en helt enorm forskjell i både bremselengde og repeterbarhet. kan etiketten som sto på esken ha noe med det å gjøre tro?? sto jo bare med fete typer "For racing use only!!!" :D :D

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og noen andre kjører en Honda Civic 16v i NSHC (nordic six hour cup) , og har kjørt med Green stuff en del. Erfaringen tilsier at GS klossene ofte kunne holde flere løp før de trengte å bli byttet ut, i tillegg til at de bremser drit bra.

 

Siste løp vi var med på var på vålerbanen, vi hadde ikke fått tak i GS så vi måtte kjøpe inn noe annet, fikk tak i noe som het Don, vi kjøpte noen andre, Spidan også for å være sikre.

 

Don bremset bra men var helt oppbrukt etter 1 time !!! bare metall igjen av klossene. Så vi byttet klosser midt i løpet og testet Spidan. Disse gikk varme og mistet bremse effekten etter ca 10 minutter, men holdt ut løpet(uten bremse effekt men dog).

 

Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg har sett disse merkene tilsalgs på norsk bildelsenter og mekonomen o.l. mitt råd er:

 

IKKE KJØP SÅNN DRITT!!!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår