Gå til innhold

Sikring som går og går og går......

Ranger emnet

KennethA

Anbefalte innlegg

Er det nå plutselig at sikringa har bynt og gå eller har det vært vedvarende etter at ekstra lysene ble kobla på?

I såfall med først nevnte så må du skjekke kretsen for da er det en ukontakt en eller annen plass ser du.

Eller en gnissing av kabler.

Bør ikke gå så veldig mye opp på sikringer da den er 10A for en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sette in 15A og se om du får bilen til å brenne!!

Som det ble sagt her, er det 10A for en grunn. Kretsen er neppe dimensjonert for mere strøm.

Du kan jo prøve å koble vekk de ekstralysene som låner strøm fra kretsen. Strømtyv er forresten fy og fy.. Kjøp deg en loddebolt og litt krympestrømpe.

Dersom dette ikke hjelper, må du lete etter mulig kortslutning i ledningsnettet.

Jeg hadde en Omega, hvor selve kontakten på nær/fjern pære var smeltet, og lagde kortslutning.

Det er mange steder feilen kan ligge.

Ta deg god tid, og jobb systematisk.

Good løkk..

Jaman

2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti)

1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs)

N 59° 49' 53.47"

E 10° 47' 16.47"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bæsj. Spraya kontakten til baklyset med elektrorens og bytta sikringen. Etter 5 min kjøring kom det sinnsykt med røyk ut av dashbordet. Sikringen hadde brent seg og mistenker at 12V boksen inni dashbordet har fått seg en karamell. Nå er det ingen baklys som funker. hehe. Noen som har en 100 delebil eller en 12V boks liggende?

Sikringen til bremselysa ryker med en gang jeg rører bremsen.

Sikringen til kjørelysa ryker med en gang jeg setter på lysa.

Det gjør også sikringen til parklysa.

Sikringen til belysning i dashbordet og til spylerdysa røyk dem og, men etter bytte så funker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider