Gå til innhold

Golf II V-tec

Ranger emnet


MsRacing

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det var jo sikkert helt tilfeldig at Renault plutselig falt tilbake til midten-plasseringer etter at de aktive svigningsdemperne ble forbudt midt i 2006-sesongen. *Kremt* *Host*

 

Fordi Renault har en dårligere sjafør som trengte hjelpemidler som de andre ikke hadde for å vinne.

 

Hvorfor har feks honda en 4. plass i formel1 sin Constructors Championship men har også siste plass? hvis sjafører ikke har så mye å si?

 

hvis man ser på formel1 sin historie ser man at nesten hver gang noen har funnet opp noe nye hjelpemidler på bilene ble de bedre, for da klarer de dårligere sjaførene å konkurrere med de beste men så blir det som regel forbudt, eller alle begynner å bruke det og da blir det igjen veldig likt og da vinner de beste sjaførene igjen.

Det er veldig små marginer i Formel1, hadde alle feks kjørt helt like biler hadde resultatene vært veldig like som i dag.

 

og i motoGP hvordan kan det ha seg at de har noen honda på topp men andre kjempe langt bak?

hvis sjafør ikke teller veldig mye?

Når Valentino Rossi gikk over til Yamaha begynte Yahama å vinne noe dem ikke gjorde før. hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåfør, bil (vekt, understell), dekk og downforce, med 25 % på hver, skal vi tro Frank Williams.

 

Da dette er 97% likt på alle bilene i toppen sitter vi igjen med bare sjafør.

 

3% har mye å si i formel1 men en sjafør har mye mer å si, hadde den beste formel1 sjaføren hoppet inn i en av de dårligste teamene hadde man sett stor! forksjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dette er 97% likt på alle bilene i toppen sitter vi igjen med bare sjafør.

 

3% har mye å si i formel1 men en sjafør har mye mer å si, hadde den beste formel1 sjaføren hoppet inn i en av de dårligste teamene hadde man sett stor! forksjell.

 

Nå skal jeg ikke påstå å være noen ekspert på formel 1, men det er forskjeller på det meste, aerodynamikk, effektiv downforce, men det som er viktigst å få til, må vel kanskje være dekkene, der er det tidvis store forskjeller.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke påstå å være noen ekspert på formel 1, men det er forskjeller på det meste, aerodynamikk, effektiv downforce, men det som er viktigst å få til, må vel kanskje være dekkene, der er det tidvis store forskjeller.

 

Dekk har mye å si ja, men her også er det veldig likt da de fleste bruker Bridgestone og trur ikke Bridgestone leverer dårligere dekk til noen team og bedre til andre:P

 

Er sinnsykt mange regler i F1 av FIA som gjør rett å slett at det er slik at man ikke har lov til å finne på noe nytt å ha bedre bil en de andre da alt skal gå på sjafør.

 

hver gang noen smarte hoder finner på noe nytt i formel1 blir det forbudt av FIA, å derfor er det alt så likt.

 

her kan man lese om reglene:

http://www.formula1.com/insight/rulesandregs/

 

FIA gjør alt for at det skal bli mest mulig likt.

 

personlig synes jeg det er mer morro når det også kommer mer ann på bilen og ikke bare sjafør slik som det har blitt i dag går jo alt på sjafør.

Før gikk det mye mer på både sjafør og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Renault har en dårligere sjafør som trengte hjelpemidler som de andre ikke hadde for å vinne.

 

Hvorfor har feks honda en 4. plass i formel1 sin Constructors Championship men har også siste plass? hvis sjafører ikke har så mye å si?

 

hvis man ser på formel1 sin historie ser man at nesten hver gang noen har funnet opp noe nye hjelpemidler på bilene ble de bedre, for da klarer de dårligere sjaførene å konkurrere med de beste men så blir det som regel forbudt, eller alle begynner å bruke det og da blir det igjen veldig likt og da vinner de beste sjaførene igjen.

Det er veldig små marginer i Formel1, hadde alle feks kjørt helt like biler hadde resultatene vært veldig like som i dag.

 

og i motoGP hvordan kan det ha seg at de har noen honda på topp men andre kjempe langt bak?

hvis sjafør ikke teller veldig mye?

Når Valentino Rossi gikk over til Yamaha begynte Yahama å vinne noe dem ikke gjorde før. hvorfor det?

Jeg er slett ikke ute etter å krangle; bare å poengtére at bilen óg har noe å si. I ettertid er jeg kanskje semi-enig i din originale påstand, spesielt i lys av argumentasjonen angående horebukkene i FIA.

 

EDIT:

Til brukeren vidder kan jeg bare si: Ta turen innom Honda-Tech og/eller K20A.org og du kan ende opp med en endret oppfatning. De fleste mildt bygde N/A B-serie motorer ender nemlig opp på i gjennomsnitt ~200 HP ved rundt 8400-8800 RPM og ~140 Lbs/Ft i mellomregisteret på hjula og K20/K24-hybridene...? Vel, det er bare å lurke rundt i Naturally Aspirated-forumet på K20A, så skal du få se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår